زندگی سالم در گرو فعالیت بدنی

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران کتاب زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم تحرکی؟ از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وارد بازار نشر شد.

زندگی سالم در گرو فعالیت بدنی

این کتاب نوشته نازنین استوار، عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و ریحانه شاه قلی است؛ بعلاوه ویراستاری علمی این اثر به وسیله معصومه هلالی زاده، عضو هیات علمی و مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی این پژوهشگاه اجرا شده است.

در این کتاب، ارتباط تنگاتنگ زندگی سالم به وسیله افزایش فعالیت جسمانی و کاهش کم تحرکی برای خواننده، به تصویر کشیده و محتوای این کتاب در چهار فصل، تدوین شده است. در فصل نخست، به مبانی و مفاهیم پرداخته شده است که محتوای آن، آنالیز اجمالی تاریخچه ورزش و اهمیت آن از دیدگاه اسلامی و نیز مفهوم ورزش و سایر مفاهیم مرتبط، نظیر آمادگی جسمانی، سلامت و تندرستی، فعالیت بدنی و نقش ورزش و فعالیت بدنی در سلامت و تندرستی است. علاوه بر این در این فصل، بعضی از فایده های فعالیت بدنی منظم و نیز فعالیت بدنی در گروه های مختلف بچه ها، نوجوانان، زنان، مردان و در نهایت فعالیت بدنی سالمندان، موردبحث قرارگرفته است.

نویسندگان در فصل دوم، تحت عنوان بی تحرکی، ارمغان زندگی مدرن به تشریح کم تحرکی و آمار آن در ایران و نیز پیامدهای کم تحرکی در قالب بیماری های مزمن پرداخته اند. در فصل سوم، مبحث آمادگی برای تغییر به وسیله آشنایی با سطوح و مراحل تغییر و تصویرسازی ذهنی، شامل تجسم یا مرور شناختی حرکت، بدون اجرای فیزیکی مورد تأکید قرار گرفته است. فصل چهارم، حاوی نکات کاربردی در مورد شیوه زندگی فعال و پیشنهاد توصیه های تمرینی است.

لازم به ذکر است؛ کتاب زندگی سالم: فعالیت بدنی یا کم تحرکی؟ در 124 صفحه به مبلغ 45000 تومان پاییز سال جاری راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1890

به "زندگی سالم در گرو فعالیت بدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی سالم در گرو فعالیت بدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید