راهنمای خرید لوازم سفر

به گزارش شهر سرگرمی، زندگی امروز- سفرهای دسته جمعی و خانوادگی یکی از برترین کارها و راهی بسیار خوب برای گذران وقت با خانواده و دوستان است. سفر کردن و به ویژه سفر به منطقه ها غیرشهری مستلزم وسایل مختلفی از جمله، چادر، کیسه خواب، زیرانداز سفری، فلاسک، چراغ قوه، جایگاه سفری، اجاق، ظرف سفری، کوله پشتی، چمدان و… است.

راهنمای خرید لوازم سفر

در این راهنمای خرید لوازم سفر نکاتی کلیدی را در خصوص انتخاب بهتر لوازم سفر مطرح نموده ایم تا بتوانید به یاری آن برترین گزینه ها را از میان محصولات مختلف انتخاب کنید.

چادر

چادر در سفر به منطقه ها غیر مسکونی برترین سرپناهی است که می توانید داشته باشید. چادرها به دو نوع کلی تقسیم می شوند.

نوع اول چادرهایی هستند که برای بر پا کردن آن ها احتیاج است ابتدا چادر را روی زمین پهن نموده و سپس ستون های آن را که غالبا از جنس آلومینیوم یا فایبرگلاس هستند رد کنید. شاید در نگاه اول این کار سخت به نظر بیاید ولی بعد از چند بار تکرار شما هم بدون شک در این کار حرفه ای خواهید شد.

این چادرها زمان قرار گرفتن در کیف مخصوص ظاهری شبیه یک ساک مکعب مستطیل پیدا می نمایند. به همین علت می توان به سادگی آن ها را داخل صندوق خودرو یا کنار کوله پشتی جای داد.

نوع دوم چادرهایی هستند که در حالت بسته به یک دایره شباهت دارند. برای نصب این نوع چادرها کافی است آن ها را از داخل کاورشان بیرون بیاورید. این چادرها در حالت باز به علت ساختار فنری مانند ستون هایشان به سرعت بر پا می شوند. البته این چادرها با این که برپا کردن ساده ای دارند ولی جمع کردن آن ها کار چندان ساده ای نیست و کمی دردسر دارد.

بعلاوه این چادرها را در حالت بسته به علت شکل دایره ای که دارند نمی توان به کوله پشتی متصل کرد و داخل خودرو هم فضای نامناسبی را اشغال می نمایند.

نوع دیگری از چادر هم وجود دارد که باز و بسته کردن آن ها به صورت مکانیکی است. البته این چادرها قیمت بسیار بالاتری هم دارند.

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید چادر به آن دقت کرد، ابعاد است که بر اساس آن می توان محاسبه کرد چند نفر می توانند در چادر بخوابند. اشاره به تعداد نفرات در نام در بعضی چادرها، به تعداد افرادی که می توانند در داخل آن بنشینند ربط دارد و شما باید تعداد نفراتی که می توانند در داخل آن بخوابند را در نظر بگیرید.

کیسه خواب

کیسه خواب تا حدودی می تواند نقش تخت خواب گرم و راحت شما را در زمان سفر ایفا نماید.

به یاد داشته باشید که داشتن یک کیسه خواب عادی فضای بسیار کمتری از لحاف و تشک در خودروی شما اشغال می نماید و همراه داشتن آن در زمان سفر بسیار منطقی تر است.

کیسه خواب ها بر اساس عایقی که دارند به دو دسته الیاف و پر تقسیم می شوند. به صورت کلی کیسه خواب پر از الیاف گرم تر است. ولی این نوع معمولا قیمت بالاتری دارد و احتیاجمند نگهداری بیشتری است.

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید کیسه خواب به آن توجه داشت، دمای مناسب برای استفاده (Comfort) است. برای مثال کیسه خوابی که دمای مناسب برای استفاده از آن منفی 10 درجه سانتی گراد باشد برای استفاده در فصل بهار و تابستان گزینه مناسبی نخواهد بود.

فارغ از ساختار کیسه خواب، همان طور که گفته شد، در هوای خنک وجود یک زیرانداز، حتی یک زیرانداز ساده فومی، می تواند به شما برای بهتر خوابیدن در داخل کیسه خواب یاری کند.

پس به خاطر داشته باشید اگر احتیاجی به یک کیسه خواب حرفه ای نداشتید، می توانید با خرید یک کیسه خواب معمولی و یک زیرانداز، خواب راحت تری برای خود ایجاد کنید.

فلاسک

تقریبا تمام فلاسک ها علاوه بر حفظ دمای نوشیدنی های گرم، می توانند دمای نوشیدنی های سرد را هم حفظ نمایند. فلاسک ها بر اساس عایقی که دارند، به دو نوع عایق شیشه ای و عایق استیل تقسیم می شوند.

معمولا فلاسک هایی که عایق شیشه ای دارند از قابلیت حفظ دمای بالاتری برخوردار هستند ولی همیشه استثناهایی هم وجود دارد. البته هنگام حمل فلاسک هایی که عایق شیشه ای دارند باید احتیاط کنید. به همین علت این نوع فلاسک برای سفر گزینه مطلوبی نیست.

فلاسک های با عایق استیل که معمولا بدنه آن ها هم از جنس استیل است، با توجه به ساختار ضد زنگ و البته محکم و مقاوم، گزینه بسیار بهتری برای استفاده در زمان سفر خواهند بود.

چراغ قوه

شاید در محیط های خارج شهری چراغ قوه ها هنگام شب تنها منبع نور شما باشند.

در زمان سفر با خودرو، بدون شک نور چراغ خودروی شما بیشتر از بیشتر چراغ قوه ها خواهد بود ولی روشن گذاشتن چراغ خودرو برای زمان طولانی راه چاره مناسبی برای گذران شب در طبیعت نیست.

در زمان خرید چراغ قوه بهتر است به طراحی و کارکرد آن دقت کنید. برای مثال چراغ قوه های دستی و پیشانی برای پیاده روی شبانه و انجام کارهای گوناگون در شب انتخاب خوبی هستند، ولی برای روشن کردن داخل چادر گزینه خوبی نخواهند بود.

چراغ های فانوسی و آویزی هم برای روشن کردن یک محیط تعیین مانند سفره غذا یا داخل چادر گزینه خوبی خواهند بود، ولی در زمان حرکت کردن کارآمد نیستند.

بعلاوه بهتر است در زمان همراه داشتن چراغ قوه به نوع باتری آن توجه داشته باشید تا در صورت احتیاج باتری زاپاس مناسب همراهتان باشد. بد نیست بدانید که بعضی چراغ قوه ها باتری داخلی دارند و برای شارژ حتما باید به پریز برق شهری وصل شوند.

جایگاه سفری

شاید نشستن روی زمین برای بعضی از افراد راحت نباشد. برای این افراد داشتن یک جایگاه سفری مناسب الزامی است.

تقریبا تمام جایگاه های سفری ساختار تاشو دارند تا در حالت بسته حجم و فضای کمتری را اشغال نمایند. بعضی از این جایگاه ها پشتی هم دارند و به همین علت راحت تر هستند. البته این نوع جایگاه ها وزن و حجم بیشتری دارند و جای بیشتری اشغال می نمایند.

در زمان خرید جایگاه بهتر است به ابعاد آن توجه ویژه ای داشته باشید تا با یک جایگاه بیش از حد کوچک یا خیلی بزرگ روبرو نشوید.

اجاق و ظرف سفری

برای بسیاری از خانواده های ایرانی پخت وپز در طبیعت یک مقوله مهم و صد البته دلچسب است.

امروزه می توان با خرید یک کپسول گاز کوچک و تهیه کردن سرشعله مناسب برای آن، هم از پخت وپز در طبیعت لذت برد و هم فضای زیادی را اشغال نکرد. بیشتر سرشعله ها دارای یک جعبه و یک کیف مخصوص هم هستند تا بتوان به شکل خوبی از آن ها نگهداری کرد.

ظروف سفری هم ابعاد کوچک تری نسبت به مشابه های خود در خانه شما دارند و برای همین گازهای کوچک سفری ساخته شده اند.

تنها نکته مهمی که می توان در خصوص این ظروف اشاره نمود، جنس آن ها و بعلاوه داشته دسته مناسب است. بعضی از این ظروف دارای یک دسته جدا هستند و بعضی نیز دارای یک روکش بر روی دسته هستند تا هنگام جابه جایی دست شما نسوزد.

کوله پشتی، ساک و چمدان

بخش مهمی از سفر برنامه ریزی ملزومات و وسایلی است که برای سفر می خواهیم همراه داشته باشیم. این برنامه ریزی به دو علت اهمیت زیادی دارد.

اول این که داشتن چنین برنامه ریزی به شما یاری خواهد نمود تا قبل از سفر بتوانید تمامی وسایل ضروری و مورد احتیاج خود را تهیه و آماده کنید.

دوم این که آگاهی داشتن از این که شما برای سفر چه تعداد وسایلی را همراه خواهید داشت به شما قدرت بیشتری در انتخاب وسیله ای مناسب برای نگهداری از آن ها خواهد داد تا در نهایت بتوانید به برترین شکل مناسب خود را برای سفر مهیا سازید.

کوله پشتی

برای کسانی که قصد سفری کوتاه مدت با وسایل و تجهیزات کمتری دارند، کوله پشتی گزینه ای مناسب برای نگهداری لوازم سفر خواهد بود.

برای انتخاب کوله پشتی باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشت.

کوله پشتی سفر معمولا باید ظرفیت زیادی داشته باشد. در چنین شرایطی کوله پشتی های کوهنوردی که معمولا ظرفیتی بالاتر از 25 دارند انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

مورد دیگری که در انتخاب کوله پشتی های سفری اهمیت بسیار زیادی دارد نوع بندهایی است که در آن به کار رفته.

بندهای کوله پشتی باید دوخت محکم و قابلیت تحمل وزن زیادی را داشته باشند تا در اثر استفاده طولانی پاره نشوند.

بعلاوه توجه داشته باشید که کوله پشتی مناسب برای سفر باید در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. بیشتر کوله پشتی های کوهنوردی دارای رویه ای ضد آب هستند که در زیپی جداگانه در قسمت انتهایی قرار می گیرد. این رویه ضد آب به شما یاری خواهد نمود تا بتوانید در هر شرایط آب و هوایی از کوله پشتی خود بهره ببرید.

ساک

اگر می خواهید برای سفر وسایل بیشتری را همراه خود ببرید یا قصد دارید با ماشین سفر کنید، ساک سفری یکی از برترین گزینه هاست.

چمدان های سفری ظرفیت بیشتری نسبت به ساک های سفری دارند اما ممکن است فضای زیادی را در صندوق عقب ماشین اشغال نمایند. به همین علت اگر شما به استفاده بهینه از فضای صندوق عقب ماشین خود اهمیت می دهید می توانید ساک سفری مناسبی را برای سفر انتخاب کنید.

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب ساک های سفری مقاومت آن در برابر نفوذ آب از رویه و کف است. باید توجه داشته باشید که جنس پارچه ساک در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. بخش زیرین بیشتر ساک های سفری از جنس پلی اورتان یا نایلون ساخته می گردد که مانع از نفوذ آب به محفظه داخلی خواهد شد.

مورد دیگری که در انتخاب ساک اهمیت دارد نوع بند و دسته هایی است که در آن به کار رفته. با توجه به این که معمولا در ساک های سفری لوازم و وسایل بیشتری قرار می گیرد، بندها و دسته های آن باید به شکلی بسیار محکم دوخته شده باشد تا پاره نگردد. بعلاوه بهتر است بندهای ساک شما پدهای اسفنجی نرم داشته باشد تا فشار کمتری به دست شما وارد کند.

چمدان

چمدان یکی از پرکاربردترین وسایل برای نگهداری از تجهیزات، پوشاک و لوازم سفر است. چمدان بیشتر برای سفرهای طولانی مدت هوایی و زمینی انتخاب می گردد. معمولا حجم وسایل مورد احتیاج در چنین سفرهایی بسیار بیشتر خواهد بود.

اگر چمدان را برای سفرهای هوایی انتخاب می کنید مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید وزن آن است. در واقع با توجه به محدودیت های بار هر مسافر در سفرهای هوایی، چمدان های سبک تر یاری بهتری برای شما خواهند بود تا با مشکلاتی نظیر پرداخت هزینه اضافه بار روبرو نشوید.

ظرفیت هر چمدان نسبت به میزان آن که در سایز های بزرگ، میانه و کوچک ساخته می گردد، تعیین است. پس باید چمدانی را برای سفر انتخاب کنید که با توجه به تعداد وسایل شما، فضایی کافی داشته باشد.

بیشتر چمدان ها دارای سه دسته هستند که ارتفاع یکی از آن ها به صورت تلسکوپی تنظیم می گردد. چنین دسته هایی در کنار چرخ هایی که کف چمدان قرار دارند، به شما یاری خواهند کرد آن را در پایانه های مسافربری نظیر فرودگاه، ایستگاه راه آهن و… به شکلی ساده تر جابه جا کنید.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در انتخاب چمدان نوع مواد به کار رفته در ساخت رویه آن است. پارچه رویه چمدان باید استحکام زیادی در برابر سایش و پوسیدگی داشته باشد. به همین علت در ساخت رویه چمدان از موادی نظیر پلی استر کوردورا، پلی استر 600D، پلی اتیلن و پلاستیک سخت استفاده می گردد که باعث استحکام بیشتر چمدان می گردد.

در کنار تمامی این موارد حفظ امنیت لوازم چمدان شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین علت تعداد بیشتری از چمدان هایی که امروزه فراوری می شوند دارای قفل رمز دار سه رقمی (عمدتا قفل های TSA) هستند که به شما یاری خواهند کرد تا با خیالی آسوده از سفر لذت ببرید.

پیشنهادهای ویژه

اگر بخواهید قبل از سفر، وزن چمدان پرشده خود را بدانید، تمامی زیپ های آن را به شکلی مطمئن قفل کنید، یا مانع جابه جایی چمدان هنگام تحویل بار شوید، باید از تجهیزات و لوازم جانبی که برای کوله، ساک و چمدان عرضه می گردد بهره ببرید.

محصولاتی نظیر قفل چمدان، ترازوی چمدان، کاور چمدان، تگ چمدان و نگهدارنده کیف از جمله وسایلی هستند که به شما یاری خواهند کرد تا بتوانید به برترین شکل کیف و چمدان خود را برای استفاده در زمان سفر آماده کنید.

کیف، سبد و کوله پشتی پیک نیک

بسیار کم پیش می آید که کسی برای کمپینگ و پیک نیک، ساک یا چمدان را پر از انواع و اقسام وسایل و ظروف کند و همراه خود ببرد.

در چنین شرایطی استفاده از سبد، کیف های بزرگ و کوله پشتی راه چاره بسیار مناسبی خواهد بود.

بعضی از سازندگان لوازم سفری، قسمتی از محصولات فراوریی خود را به وسایل و لوازم مورد استفاده در پیک نیک اختصاص داده اند.

کیف، سبد و کوله پشتی پیک نیک از جمله محصولاتی هستند که بیشتر تجهیزات و ملزومات مورد احتیاج برای استفاده در پیک نیک را در خود جای می دهند.

به یاری این محصولات دیگر احتیاجی به حمل چندین کیف و ساک مختلف برای جمع آوری ظروف و وسایل خود نخواهید داشت.

منبع: زندگی روز
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1854

به "راهنمای خرید لوازم سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لوازم سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید