خبرنگاران تردد در برخی محورهای مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست

به گزارش شهر سرگرمی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و کولاک شدید تردد در محورهای مهاباد - بوکان و مهاباد - سردشت بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست.

خبرنگاران تردد در برخی محورهای مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست

محسن خادمی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اکنون تردد در گردنه قره بلاغ در محور مهاباد به سمت بوکان (جاده برهان) در حد فاصله روزستای زگ دراو تا روستای برهان به علت کولاک شدید، مه غلیظ و نبود دید کافی بدون زنجیر چرغ ممکن نیست و مسافران و رانندگان در صورت نیاز از راستا جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دید در این محور به حدود 2 متر رسیده است، ادامه داد: هم اکنون در همین محور سرعت باد به 75 کیلومتر در ساعت رسیده و بارش برف در جریان بوده که امکان شدت دریافت آن در ساعات آینده وجود دارد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد در خصوص محور مهاباد به سمت سردشت نیز افزود: تردد در گردنه زمزیران و جواله رشان در این محور نیز تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است که به رانندگان توصیه می شود با توجه به این شرایط از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز نیز تمام وسایل ایمنی و گرمایشی را در خودرو خود به همراه خود داشته باشند.

خادمی افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی افزود: در گردنه پسوه در راستا مهاباد - پیرانشهر نیز به دلیل کولاک شدید جاده لغزنده بوده و رانندگان در صورت امکان از راستا مهاباد- نقده- پیرانشهر استفاده کنند و در صورت تردد در این راستا، زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

خادمی بیان نمود: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه کیتکه (گردنه جواله ره شان) و کله گاوی (گردنه زمزیران) در راستا مهاباد - سردشت، قره بلاغ (راستا مهاباد - بوکان) و سه راهداری سیار در سه راه دارلک و گردنه های آفان و شیخان این شهرستان نیز فعال است.

جاده مهاباد- سردشت به طول 110 کیلومتر یکی از محورهای سخت گذر و کوهستانی آذربایجان غربی به شمار می رود و 2 گردنه برف گیر جواله ره شان و زمزیران در این راستا قرار دارند.

مهاباد دارای بیش از 840 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 610 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1426

به "خبرنگاران تردد در برخی محورهای مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد در برخی محورهای مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید