تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه، ماهیان توسط صیادان صید شده اند

به گزارش شهر سرگرمی، محمد تولیده در گفت وگو با خبرنگاران با تائید پیدا شدن تعدادی ماهی در ساحل گناوه گفت: در حال آنالیز ابعاد این موضوع هستیم ولی در ارتباطی که با صیادان محلی داشتیم، معین شد که این ماهیان در تور صیادان گرفتار شده و به علت اینکه برخی از صیادان به موقع به صید خود نرسیده اند، تعدادی از ماهیان قابل مصرف نبوده و توسط صیادان رها شده است که اکنون به ساحل رسیده اند.

تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه، ماهیان توسط صیادان صید شده اند

وی اضافه نمود: بخشی از ماهی هایی که صید شده بود قابل مصرف بود و مقداری از آنها که قابل مصرف نبود و فاسد شده بودند در دریا رها شدند که با امواج به ساحل رسیدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه با بیان اینکه تلف شدن این ماهیان ربطی به موضوع فاضلاب و ورود فاضلاب به دریا ندارد، توضیح داد: بیش از 500 گونه مختلف آبزی و پرنده داریم و اگر قرار بر آلودگی دریا باشد، باید این گونه ها نیز آسیب می دیدند.

وی اعلام کرد: با توجه به بافت ماهی ها که ملاحظه کردیم تعیین بود که روزهای گذشته صید شده و به وسیله جریان باد و آب به کنار ساحل آمده است. حجم ماهی های تلف شده نیز بسیار کم است.

تولیده با انتقاد از برخی شایعه سازی ها و بزرگ نمایی تلف شدن این ماهیان، اضافه نمود: برخی تصاویر منتشر شده با بزرگنمایی بودند و ماهیان کوچکی بودند که در دریا صید و رها شده بودند.

وی اضافه نمود: در برخی مواقع صیادان که تور خود را پهن نموده اند، به علت پاره ای مسائل شخصی و کاری موفق نمی شوند خود را به موقع به محل صید در دریا برسانند و این سبب می گردد که بخشی از ماهی های صیدشده آنان تلف گردد و ماهی های فاسد را به دریا می ریزند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهار داشت: وضعیت فاضلاب گناوه تحت کنترل است و فاضلاب به دریا ریخته نمی گردد و فاضلاب به سمت تصفیه خانه فاضلاب می رود و پس از تصفیه وارد دریا می گردد و به وسیله آزمایشگاه های مجهز کنترل می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 16

به "تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه، ماهیان توسط صیادان صید شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه، ماهیان توسط صیادان صید شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید