برخورد جدی با خودروهای شیشه دودی

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند ممنوع است.

برخورد جدی با خودروهای شیشه دودی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل کهزادی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شروع فصل گرما برخی از رانندگان برای جلوگیری از تابش نور خورشید به داخل خودروها اقدام به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه ها می کنند که این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا می شود باعث افزایش وقوع تصادفات می شود و می تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهور به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است اضافه نمود: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند تخلف است و برابر جدول جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتکبان در کلان شهرها و مراکز استان ها و جاده ها 500 هزار ریال و در سایر شهرها 300 ریال جریمه می شوند.

کهزادی ادامه داد: در مراکز تعویض پلاک خودرو نیز چنانچه میزان غلظت شیشه های دودی خودروهای نوشماره دارای مجوز از موسسه استاندارد نباشند یا دیگر خودروها برچسب های غیرمجاز شیشه دودی داشته باشند، به نحوی که از فاصله 3 متری به تشخیص افسر کارشناس، راننده و سرنشین خودرو دیده نشوند، تا رفع اثر از فرایند تعویض پلاک خودداری می شود.

رئیس پلیس راهور استان ایلام گفت: تذکرات لازم به نصابان داده شده است که در صورت نصب برچسپ های غیرمجاز و عدم توجه به ضوابط برابر مقررات با آنها رفتار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 993

به "برخورد جدی با خودروهای شیشه دودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد جدی با خودروهای شیشه دودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید