براق کردن لاستیک و رینگ خودرو

به گزارش شهر سرگرمی، براق کردن لاستیک و رینگ خودرو برای افرادی که می خواهند لاستیک خودروهای آنها همواره برق بزند، یکی از آموزش های جذاب است. براق کردن لاستیک خودرو علاوه بر تاثیرگذاری در زیبایی، به عملکرد بهتر خودروی شما نیز یاری می نماید.

براق کردن لاستیک و رینگ خودرو

چگونه لاستیک را براق کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از استادکار ،چرخ ها مانند کفش ماشین شما هستند و لاستیک های آن بند کفش. پس از طی مسافت در جاده احتیاج به تمیز کردن آنها دارید. اما بعضی پا را فراتر گذاشته و علاوه بر تمیزکاری می خواهند لاستیک و تایر آن براق گردد. براق کردن لاستیک به چند روش کلی ممکن است که می توانید از محصولات شیمیایی مرتبط با این کار که در فروشگاه های لوازم خودرو موجود است بهره ببرید یا اینکه خودتان براق کننده لاستیک دست ساز خود را با مواد موجود در خانه بسازید.

از جملات نکات پیش از براق کردن لاستیک ها می توان به این اشاره نمود که لاستیک ها باید تمیز باشند. یعنی ضروری است تمام آلودگی و گرد و غبار را ابتدا از آنها رفع کنید. چرا که خود این آلودگی ها موجب خاکستری شدن و آلودگی لاستیک می گردد و آن را کدر نشان می دهد. اما بعضی دیگر از آلودگی های روی لاستیک را نمی توان با کف صابون و فشار زیاد آب پاک کرد. پس بهتر است پس از خشک شدن تایر، برای براق کردن لاستیک و تهیه براق کننده لاستیک دست ساز به روش های زیر عمل کنید.

براق کننده شیمیایی داخل فروشگاه

براق کننده های حاضری موجود در فروشگاه ها را می توانید برای براق کردن لاستیک خود مورد استفاده قرار دهید. از جمله مزایای آنها می توانید به دسترسی در تمام فروشگاه های لوازم خودرو، دارای محافظت UV و بر پایه آب بودن و ماندگاری بالا اشاره نمود. با این حال این به این معنی نیست که آنها ضعفی ندارند. این محصولات دارای مواد شیمیایی مضر هستند که برای محیط زیست نیز مناسب نیستند و حتی ممکن است در طولانی مدت به خودروی شما آسیب بزند. بعضی از انواع این محصولات گران بوده و خاصیت شعله ور شدن دارند. به این ترتیب بد نیست نگاهی به براق کننده های لاستیک دست ساز و نحوه ساخت آنها بیاندازیم.

براق کننده لاستیک دست ساز

شما می توانید با مواد ارزان قیمت که داخل هر خانه ای وجود دارد، بهترین براق کننده لاستیک را بسازید و پولی که بابت تهیه واکس لاستیک باید به فروشگاه های تایر فروشی بدهید را در جیب خود نگهدارید. در ادامه با روش های ساده همراه با وسایل در دسترس، براق کردن لاستیک خودرو را آموزش می دهیم.

براق کردن لاستیک با روغن کرچک و الکل

اگر می خواهید پاسخ این سوال را بگیرید که چگونه واکس لاستیک بسازیم باید گفت که ترکیب روغن کرچک و الکل مانند یک واکس لاستیک طبیعی و عالی عمل می نماید.

چگونه لاستیک ماشین را پنچرگیری و عوض کنیم؟

مواد مورد احتیاج:

  • روغن کرچک: 100 میلی لیتر
  • صابون: 30 میلی لیتر
  • الکل: 300 میلی لیتر
  • آب: 2 گالن
نحوه استفاده:

شما از الکل تنها برای تمیز کردن لاستیک کثیف استفاده نمی کنید، بلکه برای براق کردن لاستیکی که پیش از این تمیز نموده بودید نیز می توانید از آن بهره بگیرید. برای این کار ضروری است که ظرف صابون را با مقداری آب گرم مخلوط نموده و از آن برای تمیز کردن لاستیک خود بهره ببرید. در مرحله بعد حوله ای را در الکل فرو نموده و آن روی لاستیک بمالید. در سرانجام از دستمال یا حوله تمیز دیگر برای مالیدن روغن کرچک روی لاستیک بهره ببرید و آن را در جهت دایره ای بکشید تا حسابی برق بزند.

براق کردن لاستیک با روغن بچه

هنگامی که صحبت از بهترین دستورالعمل های براق کردن لاستیک به صورت کاملا ارزان و موثر می گردد، روغن بچه بدون شک یکی از بهترین ترکیبات است. این روغن همانطور که پوست کودک شما را نرم نگه می دارد، در تمیز و براق کردن بهتر لاستیک های چرمی نیز عالی عمل می نماید.

مواد لازم:

  • روغن بچه: یک فنجان
  • آب : نصف فنجان
  • صابون ظرفشویی : 2 تا 3 قطره
  • حوله های تمیز
نحوه استفاده:

همین ابتدا بگوییم که اگر روغن بچه ندارید، به جای آن می توانید از روغن لیمو یا روغن کرچک بهره ببرید. نصف فنجان آب را درون یک شیشه بریزید و یک فنجان روغن بچه و سپس سه قطره صابون یا مایع ظرفشویی اضافه کنید. محتویات را کاملاً هم بزنید تا ترکیب شوند. مخلوط را درون یک بطری اسپری ریخته و آن را تکان دهید. قبل از استفاده از حوله، مقداری از این مخلوط را روی لاستیک و مقداری از آن را روی حوله تمیز اسپری کنید و روی لاستیک بکشید. اگر بودجه برای خرید واکس لاستیک ندارید، این دستور العمل را دوست خواهید داشت زیرا فقط با یک بطری روغن بچه می توانید چهار بطری از درخشان کننده و براق کننده لاستیک دست ساز درست کنید. اثربخشی نیز فوق العاده است!

براق کردن لاستیک خودرو با روغن لیمو

اما چگونه واکس لاستیک بسازیم؟ روغن لیمو به عنوان یک نرم کننده خوب لاستیک شناخته شده است که در صورت نبود واکس لاستیک می تواند به جای آن مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا ، ما قصد داریم از آن به عنوان ماده اصلی براق کننده استفاده کنیم.

مواد مورد احتیاج:

  • صابون مایع یا مایع ظرفشویی: 30 میلی لیتر
  • روغن لیمو : 15 میلی لیتر
  • بوراکس : 50 میلی لیتر
  • آب گرم : 2 گالن
  • یک قلم مو
نحوه استفاده:

با این دستور العمل روغن لیمو ، شما نه تنها لاستیک ها را تمیز بلکه آنها را درخشان می کنید. مرحله اول ریختن صابون مایع در یک سطل و اضافه کردن آب و بوراکس به آن است. آن را کمی هم زده و سپس روغن لیمو را اضافه کنید و هم بزنید. برای تمیز کردن لاستیک از فرچه بهره ببرید.

فرچه را داخل محلول فرو برده و به لاستیک بکشید. در آخر یک حوله را در محلول فرو نموده و آب آن را گرفته و از آن برای تمیز کردن نهایی لاستیک بهره ببرید. این روش ها در اصل بهترین دستور العمل برای براق کردن لاستیک به صورت خانگی هستند. آن ها ارزان اما در عین حال بسیار کارآمد هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1227

به "براق کردن لاستیک و رینگ خودرو" امتیاز دهید

15 کاربر به "براق کردن لاستیک و رینگ خودرو" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براق کردن لاستیک و رینگ خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید