استقرار تانک های تی90 هند برای مقابله با تجمع نظامیان چینی

به گزارش شهر سرگرمی، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد ارتش هند برای مقابله با تجمع نظامیان چینی در منطقه مرزی بین دو کشور، تانک های تی90 را در منطقه لداخ مستقر نموده است.

استقرار تانک های تی90 هند برای مقابله با تجمع نظامیان چینی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تنش های نظامی بین چین و هند بر سر مناطق مرزی مورد مناقشه در رشته کوه های هیمالیا، بعد از تیراندازی های مرگبار چند هفته پیش همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک تصاویر ماهواره ای از دو منطقه اقصیٰ چین و لداخ در دو سوی مرز چین و هند نشان می دهد ارتش های دو کشور در حال انباشتن تجهیزات و نیروی نظامی در این مناطق هستند.

بر این اساس، ارتش هند که با توجه به تقویت مواضع نظامی چین در منطقه مرزی احتمال می دهد آن ها برای زمستانی سخت و طولانی در هیمالیا آماده می شوند، تانک استقرار تجهیزات خود در طرف مقابل مرز را سرعت بخشیده است.

روزنامه هندوستان تایمز امروز (دوشنبه) گزارش داد که ارتش هند، یک جوخه زرهی متشکل از 12 فروند تانک تی90، نفربر های زرهی و یک تیپ کامل 4 هزار نفره را در پایگاه نظامی دولت بگ اولدی واقع در منطقه لداخ مستقر نموده تا مانع تهاجم نظامی احتمالی چین از محور شاکسام-قراقروم شود.

این روزنامه به نقل از فرماندهان ارتش هند نوشت این اقدام بعد از بی فایده بودن مصاحبه های متارکه خشونت و تقابل نظامی بین دو کشور در کاهش حضور نظامی چین در منطقه مرزی صورت گرفته است. گفته می شود ارتش چین حدود 50 هزار نظامی در منطقه اقصیٰ چین مستقر نموده است.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از یک سایت هندی نوشت که تصاویر ماهواره ای همچنین تجمع بسیار زیاد نظامیان چینی در منطقه خودمختار تبت را نشان می دهد که احتمال استفاده از تونل برای انباشت تجهیزات در مرز هند نیز وجود دارد.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز معین ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال 1962 بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری های مرزی زیادی بین دو کشور اتفاق افتاده است.

جدیدترین نمونه این درگیری ها به تاریخ بیست وسوم خرداد سال جاری برمی شود که در امتداد خط کنترل واقعی LAC که در حقیقت قلمرو تحت کنترل هند را از قلمرو تحت کنترل چین در ایالت جامو و کشمیر جدا می نماید، دستکم 20 نظامی هندی کشته شدند.

پیشتر منابع آگاه از ارسال تصاویر حساس ماهواره ای و توپخانه های پیشرفته از سوی آمریکا برای ارتش هند جهت رصد خطوط مرزی و افزایش قدرت آتش این کشور در درگیری محتمل با چین خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1078

به "استقرار تانک های تی90 هند برای مقابله با تجمع نظامیان چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار تانک های تی90 هند برای مقابله با تجمع نظامیان چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید