از غبارهای ماه آب فراوری می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، محققان در کوشش هستند تا از غبارهای ماه که سال ها پیش به زمین بازگردانده شده آب فراوری نمایند تا در مأموریت های طولانی مدت خودکفا باشند.

از غبارهای ماه آب فراوری می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، پس از انجام ماموریت آپولو 11 که طی آن انسان برای اولین بار روی کره ماه قدم گذاشت، نمونه هایی از ماه به زمین بازگردانده شد و حالا دو تن از محققان در کوشش هستند تا با آنالیز غبار ماه به فراوری آب فکر نمایند.

این غبار که توسط نیل آرمسترانگ به زمین بازگشته قرار است مورد آنالیز قرار بگیرد که آیا قابل تبدیل به آب و همچنین سوخت و آجر هست یا خیر.

کارشناسان در حال مطالعه گرد و غبار ماه هستند؛ آنها در کوشش هستند تا با افزودن هیدروژن، از اکسیژن موجود در غبار ماه استفاده نمایند تا آب تشکیل گردد.

این پژوهش جدید توسط دو تن از دانشمندان حوزه سیاره شناسی دانشگاه آزاد انگلیس با نام های ماهشآناند و هانا سارجنت در حال اجرا است.

محققان باور دارند، فراوری آب روی ماه باعث می گردد که پایگاه های قمری خودکفا شوند و مأموریت ها فرایند سریع تری به خود بگیرند.

آب همچنین یک ماده اساسی در سوخت موشک است که برای کشف بیشتر فضا مورد نیاز است.

سارجانت، یکی از محققان این پژوهش به بی بی سی گفت: آب یکی از منابع بسیار مهم ما برای اکتشافات فضا است. نه فقط برای نیازهای حیات بشر، بلکه برای ایجاد سوخت موشک نیز به آب نیاز خواهیم داشت.

فراوری آب، چه از ذخایر منجمد در قطب های قمری و چه از غبارها، نخستین قدم برای انجام مأموریت های کاوش طولانی مدت در فضا خواهد بود.

بعضی از نمونه های ریز گرد و غبار ماه که دانشمندان با آنها کار می نمایند توسط نیل آرمسترانگ در مأموریت آپولو 11 ناسا در سال 1969 جمع آوری شده و به همین دلیل منبع با ارزشی است.

محققان امیدوارند که طی یک برنامه زمانی 5 ساله، با یاری آژانس فضایی اروپا و کارشناسان روسیه، آزمایشات فراوری آب در قطب جنوب خود ماه انجام گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 742

به "از غبارهای ماه آب فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از غبارهای ماه آب فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید