آبشار های بلندی که جزئی از طبیعت زیبای بابل است

به گزارش شهر سرگرمی، بابل، یکی از شهرهای استان مازندران، با طبیعت بکر و زیبای خود، مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به طبیعتگردی است. این شهر که در دل جنگل های سرسبز و کنار رودخانه های زلال واقع شده است، با دارا بودن منطقه ها مختلف طبیعی و فرهنگی، تجربه ای خاص و فراموش نشدنی را برای گردشگران فراهم می نماید. در این مقاله به آنالیز منطقه ها طبیعتگردی در بابل و دلایل محبوبیت آن در میان طبیعتگردان می پردازیم.

آبشار های بلندی که جزئی از طبیعت زیبای بابل است

جنگل های سرسبز برای طبیعتگردی در بابل

بابل با داشتن جنگل های انبوه و سرسبز، یکی از برترین مکان ها برای پیاده روی و کمپینگ در دل طبیعت است. جنگل های بابل به علت تنوع زیستی و پوشش گیاهی متنوع، محیطی آرام و دلنشین برای گریز از شلوغی شهرها فراهم می نمایند. در این جنگل ها، می توان گونه های مختلف گیاهی و جانوری را مشاهده کرد و از هوای تازه و پاک لذت برد.

جنگل های لفور

یکی از معروف ترین جنگل های بابل، جنگل های لفور است. این منطقه با پوشش گیاهی متنوع و رودخانه های زلال، مکانی ایده آل برای طبیعتگردان است. در لفور می توان از پیاده روی در میان درختان بلند و سرسبز، استراحت در کنار رودخانه ها و تماشا آبشارهای زیبا لذت برد. جنگل های لفور به علت دسترسی آسان و امکانات مناسبی که برای توریستان فراهم نموده اند، یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعتگردی در بابل به شمار می روند.

آبشارهای تماشای برای طبیعتگردی در بابل

آبشارهای بابل با زیبایی خیره نماینده خود، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند که هر ساله توریستان زیادی را به خود جذب می نمایند. این آبشارها که در دل جنگل های بابل قرار دارند، با صدای آرامش بخش آب و چشم انداز ها زیبا، تجربه ای خاص و به یادماندنی را برای بازتماشامایندگان فراهم می نمایند.

آبشار شی الیم

آبشار شی الیم یکی از تماشای ترین آبشارهای بابل است که در قلب جنگل های لفور واقع شده است. این آبشار با ارتفاع قابل توجه خود و محیطی بکر و دست نخورده، هر ساله میزبان تعداد زیادی از توریستان و عکاسان طبیعت است. مسیر دسترسی به آبشار شی الیم از میان جنگل های سرسبز و شگفت انگیز می گذرد که خود یک تجربه طبیعتگردی منحصر به فرد به شمار میرود.

در طول مسیر، توریستان می توانند از چشم انداز ها زیبای جنگل های لفور لذت ببرند و با صدای دلنشین پرندگان و جریان آب، آرامش خاصی را تجربه نمایند. این تجربه نه تنها برای علاقه مندان به عکاسی و طبیعتگردی مجذوب کننده است، بلکه برای تمامی کسانی که در پی فرار از زندگی شهری و استرس های روزمره هستند، فرصتی عالی برای بازگشت به طبیعت و تجدید قوا فراهم می نماید.

آبشار هفت گانه

آبشار هفت گانه بابل مجموعه ای از هفت آبشار زیبا و پیوسته است که در دل جنگل های این منطقه قرار دارند. این آبشارها با ارتفاعات مختلف و محیطی بکر و طبیعی، یکی از برترین مقاصد برای علاقه مندان به ماجراجویی و کوهنوردی هستند. پیاده روی در مسیر دسترسی به این آبشارها، فرصتی بی نظیر برای تجربه طبیعت و لذت بردن از چشم انداز ها خیره نماینده جنگل های سرسبز بابل است.

مسیر دسترسی به آبشارهای هفت گانه از میان جنگل های سرسبز و عبور از رودخانه های زلال و پاک می گذرد. این مسیر، با چالش ها و ماجراجویی های خود، تجربه ای خاص و به یادماندنی را برای توریستان فراهم می نماید. در طول راه، توریستان می توانند از تنوع گیاهی و جانوری منطقه لذت ببرند و با هر قدم، بیشتر در اعماق طبیعت بکر و دست نخورده فروبروند.

آبشار درازکش

آبشار درازکش، یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان بابل، در روستای درازکش واقع شده است. این آبشار با ارتفاع تقریبی 7 متر، ابتدا به یک حوضچه نسبتاً بزرگ می ریزد و سپس در جهت شمال در قالب یک رودخانه به مسیر خود ادامه می دهد. ارتفاع این آبشار از سطح دریا حدود 360 متر است.

آبشار درازکش به ویژه در فصل بهار، زمانی که آب آن به حداکثر اندازه خود می رسد، چشم انداز ای بسیار زیبا و تماشای را به نمایش می گذارد. حتی در فصل پاییز نیز که اندازه آب آن کمتر است، همچنان مجذوب کنندهیت و زیبایی خود را حفظ می نماید. قرارگیری این آبشار در دل جنگل های بکر و دست نخورده بابل، آن را به یکی از مهم ترین مقاصد طبیعتگردی در بندپی شرقی تبدیل نموده است.

این آبشار با محیط طبیعی و آرام خود، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به عکاسی، پیاده روی در طبیعت و استراحت در کنار آبشار است. صدای آرامش بخش آب و چشم اندازهای زیبا، تجربه ای به یادماندنی را برای بازتماشامایندگان فراهم می نماید.

آبشار کیمون

آبشار کیمون در روستای کیمون، واقع در 30 کیلومتری شهر بابل در بندپی شرقی، قرار گرفته است. این روستا که در دل جنگل های سرسبز و انبوه بابل قرار گرفته، از آب و هوای معتدل و چشم انداز ها طبیعی بی نظیری برخوردار است. رودخانه ای دائمی از این روستا عبور می نماید که به طراوت و زیبایی منطقه می افزاید.

روستای کیمون به علت وجود چندین آبشار زیبا در مسیر رودخانه اش، یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعتگردی در بابل به شمار می رود. این آبشارها با چشم انداز ها زیبا و چشم اندازهای فوق العاده، هر ساله میزبان توریستان زیادی هستند. کیمون با طبیعت بکر و دست نخورده اش، فرصتی عالی برای فرار از شلوغی و استرس های زندگی شهری و لذت بردن از آرامش و زیبایی محیط طبیعی را فراهم می نماید.

آبشار کیمون علاوه بر مجذوب کنندهیت های طبیعی، به علت قرارگیری در یک روستای سنتی و زیبا، تجربه ای متفاوت از زندگی روستایی و فرهنگ محلی را نیز به بازتماشامایندگان ارائه می دهد. این منطقه با دارا بودن مسیرهای پیاده روی زیبا و امکانات مناسب برای پیک نیک، مکانی ایده آل برای گذراندن یک روز به یادماندنی در دل طبیعت است.

رودخانه ها و طبیعتگردی در بابل

رودخانه های بابل با آب زلال و پاک خود، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند که هر ساله توریستان زیادی را به خود جذب می نمایند. این رودخانه ها که در دل جنگل های بابل قرار دارند، با محیطی آرام و دلنشین، مکانی ایده آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند.

رودخانه بابلرود

رودخانه بابلرود یکی از معروف ترین رودخانه های بابل است که از میان جنگل های سرسبز این منطقه می گذرد. این رودخانه با آب زلال و محیطی بکر، مکانی ایده آل برای ماهیگیری، شنا و قایق سواری است. بعلاوه، اطراف این رودخانه نیز با دارا بودن مکان های مناسب برای کمپینگ و پیک نیک، یکی از برترین مقاصد طبیعتگردی در بابل به شمار می رود.

دریاچه ها و طبیعتگردی در بابل

دریاچه های بابل با آب زلال و چشم انداز ها زیبا، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند که هر ساله توریستان زیادی را به خود جذب می نمایند. این دریاچه ها که در دل جنگل های بابل قرار دارند، با محیطی آرام و دلنشین، مکانی ایده آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند.

دریاچه سد لفور

دریاچه سد لفور در دل جنگل های سرسبز بابل قرار گرفته و به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های این منطقه شناخته می گردد. آب زلال و محیط بکر این دریاچه، آن را به مقصدی بی نظیر برای علاقه مندان به طبیعت تبدیل نموده است. امکانات متعددی که در اطراف این دریاچه وجود دارد، از جمله مکان های مناسب برای کمپینگ و پیک نیک، باعث شده تا توریستان بسیاری به این منطقه جذب شوند.

شنا، قایق سواری و ماهیگیری از جمله فعالیت های محبوبی هستند که در دریاچه سد لفور می توان انجام داد. این دریاچه با آب های آرام و شفاف خود، شرایط ایده آلی برای این فعالیت ها فراهم می نماید. اطراف دریاچه نیز با چشم انداز ها طبیعی زیبا و جنگل های انبوه، به علاقه مندان به پیاده روی و طبیعت گردی فرصت های بسیاری می دهد.

دریاچه سد لفور نه تنها برای فعالیت های ورزشی و تفریحی مناسب است، بلکه مکانی آرام و دلنشین برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. کمپینگ در اطراف این دریاچه تجربه ای فراموش نشدنی از زندگی در دل طبیعت را به ارمغان می آورد. بعلاوه، پیک نیک در این منطقه با چشم اندازهای فوق العاده و هوای پاک، لذتی بی نظیر به همراه دارد.

به طور کلی، دریاچه سد لفور با ترکیبی از آب زلال، جنگل های سرسبز و امکانات متنوع، یکی از برترین مقاصد برای گذراندن اوقات فراغت و طبیعت گردی در بابل محسوب می گردد. این دریاچه با زیبایی های طبیعی خود، هر ساله توریستان بسیاری را به خود جذب می نماید و تجربه ای بی نظیر از طبیعت بکر شمال ایران را به آنها ارائه می دهد.

دریاچه سد شیاده

در جنوب غربی بابل و در فاصله 32 کیلومتری از این شهرستان، منطقه ای زیبا و تماشای به نام سد شیاده قرار گرفته است. این سد بر روی رودخانه چلیم، یکی از شاخه های اصلی رودخانه بابل رود، در بخش بندپی غربی و در روستای شیاده ساخته شده است. پوشش گیاهی متنوع و جنگل های سرسبزی که این منطقه را احاطه نموده اند، این مکان را به یکی از مقاصد محبوب توریستی تبدیل نموده اند.

سد شیاده با ارتفاع 20 متری خود از سطح زمین، در میان طبیعت بکر و دست نخورده ای قرار گرفته است که هر ساله تعداد زیادی از توریستان را به خود جذب می نماید. در ایام تعطیلات و آخر هفته ها، بیش از دو هزار توریست از این مکان تماشا می نمایند و از زیبایی های طبیعی آن لذت می برند. جنگل های اطراف سد و چشم انداز ها خیره نماینده آن، فضایی آرام و دلنشین را برای بازتماشامایندگان فراهم نموده است.

یکی از امکانات تفریحی مجذوب کننده در این منطقه، ماهیگیری است. توریستانی که به همراه خود قلاب و وسایل ماهیگیری دارند، می توانند در سد شیاده به ماهیگیری بپردازند و از این فعالیت لذت ببرند. آب های زلال و آرام سد،

غارها و طبیعتگردی در بابل

غارهای بابل با ساختارهای طبیعی و چشم انداز ها زیبا، یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند که هر ساله توریستان زیادی را به خود جذب می نمایند. این غارها که در دل جنگل های بابل قرار دارند، با محیطی بکر و دست نخورده، مکانی ایده آل برای ماجراجویی و کشف طبیعت هستند.

غار هوتو

غار هوتو یکی از معروف ترین غارهای بابل است که با ساختارهای طبیعی و چشم انداز ها زیبا، مکانی ایده آل برای ماجراجویی و کشف طبیعت است. این غار با دارا بودن استالاکتیت ها و استالاگمیت های زیبا، یکی از برترین مقاصد طبیعتگردی در بابل به شمار می رود.

سؤالات متداول

برترین زمان برای بازدید از بابل چه زمانی است؟

برترین زمان برای بازدید از بابل بهار و تابستان است، زمانی که هوا معتدل و طبیعت در اوج زیبایی خود قرار گرفته است. پاییز نیز با برگ های رنگارنگ خود زمان مناسبی برای سفر به این منطقه است.

چگونه می توان به جنگل های لفور دسترسی پیدا کرد؟

برای دسترسی به جنگل های لفور، می توانید از بابل به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید و سپس از جاده های محلی به سمت لفور بروید. این منطقه دارای تابلوهای راهنما و مسیرهای مشخصی است که شما را به جنگل های لفور راهنمایی می نماید.

آیا برای بازدید از آبشارهای بابل به تجهیزات خاصی احتیاج است؟

برای بازدید از آبشارهای بابل، بهتر است کفش های مناسب پیاده روی و لباس های راحت بپوشید. بعلاوه، برای بعضی از مسیرها که احتیاج به پیاده روی طولانی دارند، داشتن آب و خوراکی سبک نیز توصیه می گردد.

آیا در بابل امکانات اقامتی مناسبی وجود دارد؟

بله، بابل دارای هتل ها، مهمانسراها و اقامتگاه های بوم گردی متعددی است که امکانات مناسبی برای اقامت توریستان فراهم می نمایند. بعلاوه، می توان در منطقه ها طبیعی بابل کمپینگ کرد.

آیا بازدید از غارهای بابل برای همه مناسب است؟

بازدید از غارهای بابل ممکن است برای همه مناسب نباشد، زیرا بعضی از این غارها دارای مسیرهای سخت و تنگ هستند. بازدید از این غارها برای افرادی که مشکل حرکتی دارند یا از فضاهای بسته می ترسند، توصیه نمی گردد.

آیا می توان در رودخانه های بابل شنا کرد؟

بله، بسیاری از رودخانه های بابل دارای آب زلال و پاکی هستند که برای شنا مناسب اند. با این حال، باید احتیاط کنید و فقط در منطقه های که امنیت آن ها تأیید شده است، شنا کنید.

چه فعالیت هایی می توان در دریاچه سد لفور انجام داد؟

در دریاچه سد لفور می توانید از فعالیت هایی مانند شنا، قایق سواری، ماهیگیری و پیک نیک لذت ببرید. این دریاچه با محیطی آرام و چشم انداز ها زیبا، مکانی ایده آل برای گذراندن یک روز آرامش بخش در دل طبیعت است.

آیا برای بازدید از منطقه ها طبیعی بابل احتیاج به مجوز خاصی است؟

برای بازدید از بیشتر منطقه ها طبیعی بابل احتیاجی به مجوز خاصی نیست. با این حال، بهتر است قبل از سفر اطلاعات دقیقی درباره قوانین محلی و محدودیت های ممکن کسب کنید.

چه غذاهای محلی در بابل توصیه می گردد؟

در بابل می توانید از غذاهای محلی مازندرانی مانند کباب ترش، ماهی سفید، خورش ناردون و انواع آش های محلی لذت ببرید. این غذاها با طعم های خاص و استفاده از مواد تازه و محلی، تجربه ای لذیذ و منحصر به فرد را برای شما فراهم می نمایند.

کلام آخر

بابل با داشتن طبیعت بکر و زیبا، جنگل های سرسبز، آبشارهای خیره نماینده، رودخانه ها و دریاچه های زلال و فرهنگ و آداب و رسوم غنی، یکی از برترین مقاصد طبیعتگردی در شمال ایران است. این منطقه با فراهم کردن تجربه ای خاص و به یادماندنی، هر ساله توریستان زیادی را به خود جذب می نماید و مکانی ایده آل برای گریز از شلوغی و استرس های زندگی شهری است. اگر در پی سفری به دل طبیعت و تجربه ای متفاوت هستید، طبیعتگری در بابل تجربه ای ایده آل برای شما خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 2270

به "آبشار های بلندی که جزئی از طبیعت زیبای بابل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار های بلندی که جزئی از طبیعت زیبای بابل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید