عابدزاده-کاسیاس؛ پیروزی فردی و شکست تیمی

به گزارش شهر سرگرمی، درخشش عابدزاده از چشم های تیزبین کارشناس ها دورنمانده.به عنوان نمونه، در انتها بازی مقابل پورتو، سایت هواسکورد، نمره 4،7 را برای عابدزاده در نظر گرفت. نمره ای بالاتر از بازیکنان ماریتیمو و حتی کاسیاس.

عابدزاده-کاسیاس؛ پیروزی فردی و شکست تیمی

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی ، یک طرف امیر عابدزاده و طرف دیگر ایکر کاسیاس. دوئل این 2، هر چند با شکست ماریتیمو مقابل پورتو به خاتمه رسید اما عملکرد فردی عابدزاده، تحسین برانگیز بود و واکنش های بسیاری به همراه داشت. عابدزاده که از اواخر فصل قبل به دروازه بان ثابت ماریتیمو تبدیل شد و چارلز برزیلی را نیمکت نشین کرد، نهمین بازی فصل خود را انجام داد و البته درون دروازه ماریتیمو درخشید.

امیر 70 دقیقه مقابل خط حمله قدرتمند پورتو دوام آورد. پنالتی موسی ماره گا- عضو تیم ملی مالی- را مهار کرد و بارها با خروج هایش راه گلزنی بهترین خط حمله لیگ پرتغال را بست. دقیقه 70 اما اوتاویو داسیلوا توانست دروازه عابدزاده را باز کند و 3 دقیقه بعد هم ماره گا گل دوم را به ثمر رساند.

ماریتیمو از دقیقه 82 با اخراج دنی 10 نفره شد اما واکنش های تماشایی عابدزاده البته ادامه داشت. او ضربه اوتاویو را یک بار دیگر مهار کرد تا مانع شکست پرگل ماریتیمو مقابل صدرنشین لیگ پرتغال گردد. پورتو با سرجیو کونسیسائو، بر صدر جدول تکیه زده و ماریتیمو هم با 10 امتیاز رده دوازدهم را در اختیار دارد.

امیر در 9 بازی ابتدایی فصل، 810 دقیقه در زمین بوده و موفق شده 3 بار دروازه اش را بسته نگه دارد. درخشش او در این فصل هرگز از چشم های تیزبین کارشناس ها دورنمانده. به عنوان نمونه، در خاتمه بازی مقابل پورتو، سایت هواسکورد، نمره 4،7 را برای عابدزاده در نظر گرفت. نمره ای که او را به بهترین بازیکن ماریتیمو تبدیل کرد و البته چهارمین بازیکن برتر زمین.

قریب به اتفاق بازیکنان ماریتیمو، عملکرد ضعیفی ارائه دادند و نمره پایینی دریافت کردند. از 1،6 تا 7،6 اما امیر بالاتر از همه آن ها ایستاد و البته از 8 بازیکن پورتو هم سبقت گرفت. تیمی که در خانه ماریتیمو موفق شد میزبان خود را با 2 گل شکست بدهد. این آمار نشان می دهد عابدزاده چه عملکردی مقابل پورتو داشته و تا چه اندازه توانسته نظرها را به خود جلب کند.

تنها بازیکنی که توانست نمره ای بهتر از عابدزاده کسب کند، اوتاویو داسیلوای برزیلی بود. مدافع هافبک 23 ساله پورتو که از کارشناس ها نمره 2،8 گرفت تا عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست بیاورد. همان بازیکنی که قفل دروازه امیر را شکست و به پورتو برای کسب پیروزی ارزشمند خارج از خانه یاری کرد.

نمره ایکر کاسیاس هم در نوع خود جالب است. کارشناس ها برای او نمره 8،6 را در نظر گرفتند، بسیار کمتر از امیر که روز سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت و مدام در کوشش بود تا مقابل مهاجمان پورتو بایستد و دروازه اش را بسته نگه دارد.

عابدزاده با این درخشش، همچنان دروازه بان اول ماریتیمو خواهد بود. هر چند دانیل راموس از این باشگاه رفته و کلودیو براگا جای او را گرفته اما امیر همچنان انتخاب نخست کادر فنی ماریتیمو درون دروازه است. دروازه بان 25 ساله ای که عضو تیم ملی ایران هم هست و امیدوار به اینکه بتواند به ترکیب ثابت برسد و در جام ملت های آسیا بازی کند.

3

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 32

به "عابدزاده-کاسیاس؛ پیروزی فردی و شکست تیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدزاده-کاسیاس؛ پیروزی فردی و شکست تیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید