ششمین دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد شمال غرب کشور در کردستان برگزار می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، جلسه برنامه ریزی برای برگزاری ششمین گردهمایی انجمن های مردم نهاد غرب کشور در راستای توسعه در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان کردستان با حضور معاون توسعه مدیریت، معاون گردشگری و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان برگزار گردید.

ششمین دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد شمال غرب کشور در کردستان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، اسماعیل مریوانی معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: خلاقیت مسئله حائز اهمیتی است که در برپایی این گردهمایی ها باید دخیل باشد و ظرفیت ها و پتانسیل های استان کردستان به خوبی به شرکت نماینده گان در این دوره ارائه و معرفی گردد.

اسعد ساعدپناه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز گفت: از دغدغه های مهم استان در حوزه صنایع دستی بحث صادارت و فروش است که با برگزاری دوره های بازاریابی فروش این محصولات با یاری تشکل های مردم نهاد می توان در حل این مسئله کوشید.

وی اضافه نمود: بیشتر رشته های صنایع دستی ریشه در فرهنگ، هنر و پیشینه تاریخی ما دارد که در معرض فراموشی است و باید دعوت کنیم از تشکل های مردم نهاد که در بازار فروش و صادارات این محصولات همکاری داشته باشند.

وی گفت: یکی از مسائل بارز در زمینه بازار فروش اینترنتی، اعتماد سازی است که باید با آموزش و برگزاری دوره هایی این اعتماد را در مردم ایجاد کنیم و این فرهنگ را رواج دهیم.

حمید اسکندری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این نشست گفت: تورلیدرها و انجمن های گردشگری باید ذهنیت درستی را در گردشگر ایجاد نمایند چون گردشگر تمام وقت با تورلیدر برخورد دارد و یک راهنمای خوب می تواند ذهنیت او را تشکیل دهد.

وی اضافه نمود: ورود گردشگر مهم نیست، مهم حفظ آن است که با یک ذهنیت خوب از اینجا برود و باز هم انگیزه ایی دوباره برای آمدن داشته باشد.

وی گفت: بازدید گردشگران از کارگاه های صنایع دستی و فروش آن و همچنین بازدید از ابنیه های تاریخی و معرفی آن به گردشگر می تواند تاثیر مثبتی در حوزه گردشگری استان داشته باشد.

اسکندری اضافه نمود: با یاری و همکاری تشکل های مردم نهاد و آموزش های درست و لازم در زمینه گردشگری میتوان تاثیرات مثبتی را در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 56

به "ششمین دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد شمال غرب کشور در کردستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین دوره توانمندسازی تشکل های مردم نهاد شمال غرب کشور در کردستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید