استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، یکی از کشتی گیران پیشکسوت با چوخه خراسان شمالی با معرفی گود زینل خان، آن را استادیومی طبیعی در خراسان شمالی معرفی کرد.

استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می گردد

علی هنرمند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 200 سال پیش در حاشیه رودخانه ای در اسفراین جنگل نامنظمی وجود داشت که دو ایل عشایر در آنجا زندگی می کردند، اضافه نمود: یکی از خان های ایل عشایر که زینل العابدین نام داشت در این منطقه چشمه ای داشته که نام چشمه نیز زینل خان نامگذاری شد.

وی ادامه داد: در آن موقع بین دو ایل عشایر که در آن منطقه زندگی می کردند درگیری رخ داد و یکی از جوان ها کشته شد و این موضوع موجب شد تا زین العابدین خان چشمه خود را بفروشد و از آن منطقه کوچ کند. بعد از مدتی ایل دیگر نیز از آن منطقه کوچ می نماید و دیگر سکنه ای در آن منطقه وجود نداشته است.

کشتی گیر پیشکسوت با چوخه خراسان شمالی مطرح نمود: در کنار آن چشمه، گودی وجود داشت که چهار تپه در اطرافش بود و این موضوع موجب شد تا استادیومی طبیعی از آن منطقه دیده گردد.

وی با بیان اینکه ورزش کشتی با چوخه از ورزش های قدیمی خراسان شمالی است، اضافه نمود: 26 سال پیش، محل کشتی با چوخه اسفراین در حاشیه خیابان طالقانی کنونی اسفراین بود که به دلیل سکونت مردم در آن منطقه مجبور به جابه جایی محل کشتی با چوخه شدیم.

هنرمند ادامه داد: عده ای از کشتی گیران آن موقع به دنبال مکان جدیدی برای برگزاری مسابقات کشتی بودند که به دلیل زیبایی گود چشمه زینل خان و چهار تپه ای که در کنار این گود بود، آن منطقه را انتخاب و کشتی گیران در آن محل به کشتی گیری می پرداختند.

به گفته وی، در اوایل مردم بر روی خاک ها می نشستند و به تماشای مسابقه می پرداختند اما با یاری مسئولان این گود ساماندهی شد و در حال حاضر شرایط بسیار بهتری را در مقایسه با آن موقع پیدا نموده است.

هنرمند با بیان اینکه برای تماشا این مسابقه از کشورهای خارجی نیز در 14 فروردین حضور پیدا می نمایند، ادامه داد: هرسال شاهد افزایش تماشاچیان در این مسابقات هستیم و حتی از روز گذشته در این مکان حضور پیدا می نمایند تا با کمبود جا روبرو نشوند.

به گزارش خبرنگاران، مساحت این گود 6000 متر مربع است که هر ساله بیش از 20 هزار نفر برای تماشا مسابقه در این مکان حضور پیدا می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 107

به "استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیومی طبیعی که هرساله تماشاچیانش بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید