اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در اردبیل، توسعه شبکه ریلی به 5 استان

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت عصر یکشنبه در سفر به اردبیل و بازدید از پروژه راه آهن در دست احداث این استان اضافه نمود: تکمیل پروژه راه آهن اردبیل یکی از تاکیدات دولت برای بهره برداری براساس برنامه زمان بندی مشخص شده است.

اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در اردبیل، توسعه شبکه ریلی به 5 استان

وی با بیان اینکه براین اساس عملیات اجرایی این پروژه طی امسال شتاب قابل توجهی داشته است، یادآور شد: کوشش می گردد تا دو سال آینده این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به شرایط کوهستانی منطقه و نیز مسائل فنی و زمان بر در بحث اجرا توضیح داد: راه آهن اردبیل - میانه 175 کیلومتر طول داشته و در راستا آن باید ده ها تونل حفاری و ده ها پل ایجاد گردد.

وی بیان داشت: با این وجود امسال با تخصیص اعتبارات لازم و ویژه که برگرفته از نگاه دولت به این پروژه پراهمیت است، کوشش شد سرعت روند اجرایی شتاب بگیرد که همین اتفاق نیز امروز اتفاق افتاده است.

به گفته نوبخت تا انتها امسال 170 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب و 300 میلیارد تومان از اعتبارات دیگر به این پروژه تزریق خواهد شد که در این صورت تخصیص اعتبارات این طرح امسال و در مقایسه با سال گذشته 80 درصد افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم است طی دو سال آینده پروژه راه آهن میانه - اردبیل به بهره برداری برسد، تاکید نمود که علاوه بر این پروژه هم اکنون اتصال مرکز پنج استان اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و همدان در حال انجام بوده و روند رو به رشدی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 98

به "اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در اردبیل، توسعه شبکه ریلی به 5 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در اردبیل، توسعه شبکه ریلی به 5 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید