کشورهای هدف صادرات محصولات نانویی، عراق میزبان بیشترین محصول

به گزارش شهر سرگرمی، کاوه دلیریدر مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه عراق از جمله کشورهایی است که احتیاج به پوشاک، تصفیه آب و.. دارد زیرا سالهای سال درگیر جنگ بوده است، گفت: این موضوع توانسته در راستای صادرات محصولات برپایه تکنولوژی از سوی ایران به این کشور رونق بگیرد.

کشورهای هدف صادرات محصولات نانویی، عراق میزبان بیشترین محصول

وی با تاکید براینکه در ایران فناوران و فراوریکنندگان خوبی داریم، اعلام کرد: این می تواند فرصت خوبی برای این کشور محسوب گردد و همین زمینه تعامل دو کشور را فراهم می آورد.

مدیر دفتر همکاری های تجاری ایران و عراق با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک و فراوریات مشترک در زمینه نانو بین ایران و عراق است، اعلام کرد: تاکنون بعضی محصولات بی کیفیت به کشورهای دیگری صادر شده که این وجهه ایران را خدشه دار نموده ولی ما می توانیم به واسطه این دفتر همکاریها و فناوران ایرانی این خلاء را رفع کنیم.

وی اضافه نمود: صادرات محصولات های تک به واسطه فناوران می تواند تفکرات منفی در مورد محصولات ایرانی را اصلاح کند؛ این عملا ظرفیتهایی است که از آن استفاده و محصولات با کیفیت را وارد عراق می کنیم.

دلیری با تاکید بر اینکه در صدد هستیم که محصولات با قیمت رقابتی را به عراق صادر کنیم، اعلام کرد: زیرساخت های این تعاملات فراهم شده به طوریکه خدمات تجاری برای شرکتهای نانویی در عراق ایجاد شده تا بتوان علاوه بر صادرات، انتقال تکنولوژی و خط فراوری را داشته باشیم.

وی در مورد تبادل کالای دانش بنیان بین ایران و عراق گفت: بیشتر از سوی ایران صادرات به عراق صورت می گیرد؛ طبق آنالیز های ستاد توسعه فناوری نانو، بیشترین صادرات محصولات نانو در 2 سال گذشته از ایران به عراق بوده است.

کشورهای هدف صادرات محصولات فناوری نانو به تفکیک میزان صادرات

وی با بیان اینکه البته سایر کشورها نیز مخاطب محصولات نانو بوده اند، اعلام کرد: ترکیه، افغانستان، لهستان، گرجستان، هند، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عمان، چین، بلغارستان از کشورهای هدف صادرات محصولات نانو طی دوسال بوده اند.

مدیر دفتر همکارهای ایران و عراق ادامه داد: شیشه های نانو، فرش های نانو، ماسکهای نانو، جوراب و منسوجات آنتی باکتریال و... از بیشترین محصولاتی بوده اند که به عراق صادر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 440

به "کشورهای هدف صادرات محصولات نانویی، عراق میزبان بیشترین محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای هدف صادرات محصولات نانویی، عراق میزبان بیشترین محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید