کشته شدن یکی از عوامل حمله به شارلی ابدو در حمله هوایی آمریکا

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، گروه اطلاعاتی سایت با اشاره به یک ویدئوی منتشر شده بر روی اینترنت گزارش داده که ناصر بن علی العناسی یکی از رهبران ایدئولوژیک القاعده به همراه پسر بزرگش و تعدادی از اعضای القاعده در یمن کشته شده است.

کشته شدن یکی از عوامل حمله به شارلی ابدو در حمله هوایی آمریکا

العناسی، یک رهبر ایدوئولوژیک و نیروی جهادی سابق در بسیاری از ویدئوهای منتشر شده از سوی القاعده یمن حضور داشت. وی در پیغامی ویدئویی که در تاریخ 14 ژوئن منتشر شد گفت که حمله هفتم ژانویه به نشریه شارلی ابدو در پاریس توسط این گروه اجرا شده است.

وی در این پیغام ویدئویی بدون نام بردن از هیچ فرد مشخصی گفته بود: کسی که هدف را انتخاب کرد، نقشه را طراحی و هزینه اقتصادی آن را تقبل کرد و عملیات را رهبری نمود، ما بودیم.

العناسی یک هفته بعد و در یک ویدئوی دیگر از اعضای این گروه خواست تا در کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس و فرانسه حملاتی مشابه و حتی بزرگتر را انجام دهند.

العناسی در حالی طی حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی علیه شاخه القاعده در یمن کشته می گردد که مشاوران نظامی آمریکایی به دلیل وخامت اوضاع یمن و ترس از بدتر شدن جنگ داخلی در این کشور، از یمن خارج شده اند.

در جریان حمله به نشریه شارلی ابدو که بدنبال انتشار یک کاریکاتور موهن از پیغامبر اسلام(ص) صورت گرفت، 17 نفر از جمله سردبیر این نشریه و 5 نفر از کاریکاتوریست های آن کشته شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 386

به "کشته شدن یکی از عوامل حمله به شارلی ابدو در حمله هوایی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن یکی از عوامل حمله به شارلی ابدو در حمله هوایی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید