کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد

به گزارش شهر سرگرمی، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد که یک کاروان نظامی آمریکایی از شمال عراق وارد سوریه شده و از آنجا به سمت استان دیرالزور حرکت کرد.

کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به معارضان- امروز شنبه از ورود یک کاروان نظامی آمریکایی به خاک سوریه خبر داد.

دیدبان با انتشار یک فایل ویدئویی اعلام نمود که این کاروان آمریکایی، از طریق گذرگاه الولید از شمال عراق، وارد سوریه شد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

ویدئویی که دیدبان منتشر کرد

این مرکز همچنین توضیح داد که کاروان آمریکایی پس از ورود به سوریه، به سمت مقر های نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور (شرق سوریه) حرکت کرد.

به گزارش این مرکز، این کاروان شامل ده ها خودرو بود که تجهیزات نظامی و لجستیک با خود حمل می کرد.

این اقدام آمریکا در حالی اجرا شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور اخیرا مدعی شد که باید نظامیان خود را از سوریه خارج کند.

پس از اعلام این تصمیم، چند صد نفر از نظامیان آمریکایی از سوریه خارج و به عراق منتقل شدند. این مسئله اعتراض مسئولان عراقی را به همراه داشت؛ زیرا معتقدند که حضورمجدد نظامیان آمریکا در خاک عراق، باعث بازگرداندن داعش می شود.

پس از این اظهارنظر ها بود که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در یک سفر از پیش مشخص نشده به عراق سفر و با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار کرد. هدف وی از این سفر، بررسی حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق بود.

وزیر دفاع عراق نیز پس از دیدار با اسپر گفت که نظامیان آمریکا قرار است تا چند مدت دیگر، به قطر و کویت منتقل شوند.

وزارت دفاع عراق هم روز گذشته تأکید کرد بغداد به واشنگتن اجازه نمی دهد که نیرو های نظامی خود را که از سوریه وارد این کشور شده اند، بیش از یک ماه درعراق نگه دارد

اسپر اخیرا گفته است که آمریکا اقداماتی را برای تقویت حضور خود در منطقه دیرالزور انجام می دهد. وی مدعی شد که هدف از ابقای نظامیان آمریکا در شرق سوریه، ممانعت از رسیدن عناصر گروه تروریستی داعش به میادین نفتی است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه (روز گذشته) از قصد خود برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به سوریه با هدف ادعایی محافظت از نفت در این کشور خبر داده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، گفت که ایالات متحده به تقویت مواضع نظامی خودش در سوریه متعهد است و قصد دارد با ارسال تجهیزات نظامی بیشتر از اشغال میدان نفتی توسط گروه داعش یا دیگران جلوگیری کند.

این مقام پنتاگون توضیحات بیشتری درباره اینکه چه تجهیزاتی به سوریه ارسال خواهد شد نداده، اما سخنان او آشکارترین نشانه ای است که مشخص می کند واشنگتن هنوز برنامه های خود برای خروج کامل از سوریه را به اتمام نرسانده است.

وجود چاه های نفتی در شرق سوریه برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است. منابع خبری سال گذشته با انتشار تصاویر ماهواره ای اعلام نمودند که تروریست های حاضر در شرق فرات با همکاری آمریکا دست به قاچاق نفت سوریه به ترکیه و عراق زده اند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 466

به "کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید