ژاپن و استرالیا به توافق نظامی گسترده ای رسیدند

به گزارش شهر سرگرمی، نخست وزیر ژاپن از حصول توافق گسترده نظامی با دولت استرالیا جهت تسهیل عملیات های مشترک و همچنین برگزاری رزمایش در خاک کشور های خود اطلاع داد.

ژاپن و استرالیا به توافق نظامی گسترده ای رسیدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن امروز (سه شنبه) گفت که با اسکات موریسون همتای استرالیایی خود به توافق بزرگی برای تقویت قرارداد نظامی دوجانبه رسیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سوگا طی نشست خبری مشترک با موریسون در توکیو شرح داد که این توافق انجام عملیات های نظامی مشترک توسط نیرو های دو کشور و همچنین برگزاری رزمایش ها و تمرینات نظامی در خاک دو طرف را تسهیل می نماید.

قرارداد مذکور که توافق دسترسی متقابل نام گذاری شده، بعد از شش سال مذاکرات فشرده دو طرف حاصل شده و در واقع یک چارچوب قانونی است که به نظامیان ژاپن و استرالیا اجازه می دهد به راحتی به کشور های همدیگر سفر نموده و در فعالیت های نظامی مشارکت داشته باشند.

رویترز، زمان بندی تقویت روابط نظامی بین ژاپن و استرالیا را - که هر دو جزو نزدیکترین متحدان آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه هستند - در واکنش به قدرت نمایی اخیر چین در منطقه توصیف کرد.

از سوی دیگر، حدود دو هفته پیش بود که نیرو های دریایی کشور های ژاپن، استرالیا، آمریکا و هند رزمایش نظامی سالانه در مناطق بزرگی از اقیانوس هند و اقیانوس آرام شروع کردند.

در همین حین، کشور های ژاپن و استرالیا نیز هر کدام به نحوی با چین درگیر هستند، اولی بر سر مالکیت جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین و دومی به دلیل تنش های دیپلماتیک با پکن به دلیل درخواست برای تحقیقات بین المللی درخصوص شیوع ویروس کرونا از ووهان.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1276

به "ژاپن و استرالیا به توافق نظامی گسترده ای رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن و استرالیا به توافق نظامی گسترده ای رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید