پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه های پزشکی 98 به دولت

به گزارش شهر سرگرمی، معاون درمان وزیر بهداشت جزییات پیشنهاد 15 درصدی شورای عالی بیمه به دولت برای رشد 15 درصدی تعرفه های پزشکی را شرح داد.

پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه های پزشکی 98 به دولت

دکتر قاسم جان بابایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تعرفه گذاری خدمات سلامت در قالب طرح تحول سلامت، گفت: با تعرفه گذاری خدمات سلامت در ابتدای طرح تحول نظام سلامت، افزایش قابل توجه دسترسی مردم به خدمات تخصصی را شاهد بودیم؛ چراکه انگیزه پزشکان برای فعالیت در مناطق محروم بیشتر شده بود.

وی با بیان اینکه با تعرفه گذاری خدمات سلامت، شاهد شفافیت در بازار سلامت به ویژه در بخش سرپایی بودیم، اضافه نمود: در عین حال با این اقدام طب بالینی احیا شد و جز فنی و حرفه ای تعرفه های پزشکی نیز از یکدیگر تفکیک شد. در عین حال در راستای بازنگری و تدوین بسته بیمه پایه و تکمیلی سلامت، زیرساخت هایی را فراهم کردیم. همچنین رسیدگی به اسناد پزشکی ساده سازی شد و با ایجاد نظام ارزش گذاری واحدهای خدمات تشخیصی و درمانی، عدالت در نسبت و وزن خدمات ایجاد شد.

جان بابایی در ادامه صحبت هایش درباره پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعرفه های پزشکی سال 1398، گفت: بحث تعرفه ها در شورای عالی بیمه مطرح شده است و پیشنهاد اولیه ما به شورای عالی بیمه این بود که تعرفه های پزشکی در سال 1398 حدود 32 درصد رشد داشته باشند، اما نهایتاً شورای عالی بیمه با این میزان افزایش تعرفه موافقت نکرد.

وی اضافه نمود: در ادامه آنالیز ها، شورای عالی بیمه مجموعاً افزایش 15 درصدی را برای تعرفه های پزشکی سال آینده به دولت پیشنهاد کرد و در حال حاضر هم دولت باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه به هر حال هزینه های ما در حوزه سلامت و درمان بسیار متنوع است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک سوم حقوق و هزینه های پرسنل مان در بیمارستان ها از محل درآمد بیمارستان ها پرداخت می گردد.

جان بابایی تاکید نمود: به هر حال بیمارستان ها آشپزخانه، تأسیسات و هزینه های جانبی دارند که همه این موارد هم از قیمت های بازار متأثر هستند. در مجموع در زمینه تعرفه های سال آینده شورای عالی بیمه رشد 15 درصدی تعرفه ها را به دولت پیشنهاد کرد و طبیعتاً دولت هم با توجه به مسائل مالی کشور در این زمینه تصمیم گیری خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 94

به "پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه های پزشکی 98 به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه های پزشکی 98 به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید