واکنش ها به تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران از جمله اماکن فرهنگی؛ جنایت جنگی است!

به گزارش شهر سرگرمی، انتشار توئیت های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران از جمله مکان هایی که اهمیت بالایی برای ایران و فرهنگ ایران دارند، سیلی از واکنش های انتقادی را برانگیخته است که تهدید او را مصداق جنایت جنگی ارزیابی نموده اند.

واکنش ها به تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران از جمله اماکن فرهنگی؛ جنایت جنگی است!

دونالد ترامپ در حالی ایران را تهدید نموده است که اماکن مهم فرهنگی این کشور را مورد حمله قرار می دهد که هدف قرار دادن مکان های فرهنگی یک کشور طبق تعاریف معین شده، مصداق جنایت جنگی بین المللی است و هدف قرار دادن غیرنظامیانی که به احتمال زیاد در این مراکز فرهنگی حضور دارند نیز جنایت جنگی محسوب می گردد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به توئیت دونالد ترامپ گفته است که هدف قرار دادن اماکن فرهنگی جنایت جنگی است. او نوشته است: در پی ارتکاب نقض شدید قوانین بین المللی در روز آدینه با ترورهای بزدلانه، ترامپ بار دیگر تهدید نموده است که دست به نقض جدید هنجارهای قطعی بین المللی خواهد زد. هدف قرار دادن اماکن فرهنگی یک جنایت جنگی است. چه با لگد و چه با فریاد، سرانجام حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا شروع شده است.

یک کارشناس روابط بین الملل: ترامپ تهدید به جنایت جنگی نموده است

تام نیکولاس، متخصص روابط بین الملل و استاد کالج جنگی نیروی دریایی آمریکا در توئیتی نوشته است: بهتر است کسی رئیس جمهوری را مطلع کند که او تهدید به جنایت جنگی نموده است. او افزوده است که حمله به 52 مکان به طور کاملا سمبلیک جنایت جنگی است، حمله به اماکن فرهنگی بدون هیچ گونه ضرورت نظامی، جنایت جنگی است. حمله برای انتقام گیری، جنایت جنگی است. هدف قرار دادن غیرنظامیان، جنایت جنگی است.

بایدن: هرچه عرصه بر ترامپ تنگ تر می گردد، او غیرمنطقی تر می گردد

جو بایدن، نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون اول دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز در توئیتی به تهدیدات ترامپ واکنش نشان داده است. او نوشته است: هر چه دیوارها به این آدم نزدیک تر می گردد (عرصه به این آدم تنگ تر می گردد) او به فردی غیرمنطقی تر بدل می گردد.

الکساندریا کورتز: حمله به اماکن فرهنگی شما را به یک هیولا تبدیل می نماید

الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار توئیتی درباره تهدید ترامپ به نابودی مکان های فرهنگی ایران نوشته است: این یک جنایت جنگی است. این نماینده نزدیک به برنی سندرز، کاندیدای درون حزبی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشته است: تهدید به هدف قرار دادن و کشتن خانواده ها، زنان و بچه ها که شما با هدف قرار دادن اماکن فرهنگی انجام می دهید، شما را به یک مرد سرسخت تبدیل نمی نماید. این شما را استراتژیک نمی نماید. این اقدام شما را به یک هیولا بدل می نماید.

الیزابت وارن: ما در جنگ با ایران نیستیم

الیزابت وارن، کاندیدای انتخابات درون حزبی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی خطاب به ترامپ در توئیتر نوشته است: شما تهدید نموده اید که مرتکب جنایت جنگی می شوید. ما در جنگ با ایران نیستیم. مردم آمریکا جنگ با ایران را نمی خواهند. اینجا دموکراسی است.

ایلهان عمر: خدا به همه ما یاری کند

ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشته است که رئیس جمهوری آمریکا تهدید به انجام جنایت جنگی نموده است. او در انتهای توئیتش نوشته است که خدا به همه ما یاری کند.

یک روزنامه نگار: ترامپ شبیه داعش و القاعده است

بن نورتون، روزنامه نگار و سردبیر وب سایت تحلیلی گری زون The Grayzone نیز با انتشار توئیتی تهدیدات ترامپ را با اقدام های داعش و القاعده مقایسه نموده است و نوشته است وقتی ترامپ تهدید می نماید که امکان فرهنگی ایرانیان را از بین می برد می دانید او دقیقا شبیه چه کسی است؟ بن نورتون سپس گفته است که این داعش و القاعده بودند که علاوه بر نسل کشی فیزیکی دست به نسل کشی فرهنگی علیه مسلمانان شیعه زدند.

منبع: یورونیوز

منبع: چمدان
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 650

به "واکنش ها به تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران از جمله اماکن فرهنگی؛ جنایت جنگی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن 52 نقطه در ایران از جمله اماکن فرهنگی؛ جنایت جنگی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید