واکنش الحوثی به اعلام خودمختاری عناصر تحت تسلط امارات در جنوب یمن

به گزارش شهر سرگرمی، اعلام خودمختاری نیرو های تحت تسلط امارات در جنوب یمن با واکنش رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روبرو شد.

واکنش الحوثی به اعلام خودمختاری عناصر تحت تسلط امارات در جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن وعضو ارشد جنبش انصارالله یمن به اعلام حکومت خودگردان در جنوب یمن توسط عناصر شورای انتقالی تحت تسلط امارات واکنش نشان داد.

وی در توییتر خود خطاب به دولت مستعفی نوشت: چه کسی توافق ریاض را نقض می کند؟ به سمت ضعیف ترین نروید تا آن را تمرد و شورش توصیف کنید. یا اگر همانطور که ادعا می کنید جنوب یمن را دوست دارید علیه آن اعلام طوفان جدیدی (جنگ جدید) نکنید. اکنون توافق ریاض را اجرایی کنید تا گفته ما درباره آن درست از آب درنیاید.

وی در انتها از عبارت توافق توخالی برای توافق ریاض استفاده کرد و به نحوی آن را به سخره گرفت.

محمد علی الحوثی در دسامبر 2019 درباره توافق ریاض از همین واژه استفاده کرده بود و در توییتر خود نوشته بود: توافق ریاض را اجرایی کنید تا به آن توافق توخالی گفته نشود؛ مگر نمی گویید این یک دستاورد است؟

وی امروز (یکشنبه) در توییت دیگری به نقض مکرر آتش بس ادعایی ائتلاف سعودی هم پرداخت و در توییتر خود نوشت: بر اساس اطلاعات اولیه از زمانی که ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی و اماراتی و متحدان آن ها از تمدید آنچه آتش بس می نامند، خبر داده اند تا ساعت شش غروب 30 حمله هوایی اجرا شده است.

شورای انتقالی جنوب پس از نشست فوق العاده شامگاه شنبه (دیشب) خود بیانیه ای مهم در این باره صادر کرد و از بامداد امروز از وضع حالت فوق العاده، استقلال و خودگردانی در عدن و دیگر استان های جنوب یمن خبر داد.

دولت سعودی در دی ماه سال گذشته (1398) پس از ماه ها جنگ و درگیری شدید میان دولت مستعفی منصور هادی و شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب، توانست طرفین را در ریاض گرد هم آورد و سران دو طرف را مجبور به امضای توافق ریاض کند. توافقی که از همان روز های ابتدایی امکان عملی نشدن آن روشن بود و تا کنون نیز عمده بند های آن اجرا نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 943

به "واکنش الحوثی به اعلام خودمختاری عناصر تحت تسلط امارات در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش الحوثی به اعلام خودمختاری عناصر تحت تسلط امارات در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید