هشدار روسیه درباره تبدیل شدن اروپا به میدانی برای نیروهای آمریکایی

به گزارش شهر سرگرمی، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که احتمال تبدیل شدن اروپا به میدانی برای نیروهای آمریکایی به منظور جلوگیری از نفوذ روسیه، یک خطر واقعی است.

هشدار روسیه درباره تبدیل شدن اروپا به میدانی برای نیروهای آمریکایی

با ما سفر کنید و با شرایط تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه دیروز (آدینه) در سخنانی گفت گام هایی که دولت آمریکا و هم پیمانانش برداشته اند، هیچ فرصتی برای حفظ پیمان آسمان باز (آسمان باز، توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا در مورد اجازه پرواز شناسایی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این پیمان است) باقی نگذاشته است.

وی اضافه نمود: ما کوشش کردیم این پیمان را نجات دهیم، اما شرکای ما با آن موافقت ننموده و حداقل تضمین هایی را که درخواست نموده بودیم، تا به امروز ارائه ننموده اند. این یک خطر واقعی است که ممکن است اروپا برای جلوگیری از نفوذ روسیه به میدانی برای نیروهای آمریکایی تبدیل گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گروشکو توضیح داد: معاهده نیروهای متعارف در اروپا که از آن به عنوان سنگ بنای امنیت اروپا قلمداد می گردد، خاتمه یافته است؛ زیرا آمریکا جلوی امضای توافق نامه مربوط به بِروزرسانی این معاهده از سوی هم پیمانانش را گرفته است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا سپس ضربه ای بر پیکر پیمان موشکی میان بُرد و کوتاه بُرد وارد کرد و انتها از پیمان آسمان باز خارج شد.

گروشکو تأکید کرد که همه این گام هایی که دولت آمریکا برداشته است، نه تنها باعث بهبودی اوضاع امنیتی نشده، بلکه به بدتر شدن آن منجر شده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1415

به "هشدار روسیه درباره تبدیل شدن اروپا به میدانی برای نیروهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره تبدیل شدن اروپا به میدانی برای نیروهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید