نخست وزیر عراق: باندهای مسلح را خلع سلاح می کنیم

به گزارش شهر سرگرمی، نخست وزیر عراق در واکنش به تحولات اخیر در استان بصره گفت که برخی گروه های غیرقانونی به دنبال ایجاد رعب در میان اهالی بصره هستند.

نخست وزیر عراق: باندهای مسلح را خلع سلاح می کنیم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که به بصره سفر کرده است در جریان نشست فرماندهان امنیتی و نظامی در مقر عملیات بصره اظهار کرد: حضور ما در اینجا برای یک مسأله منحصر به فرد است؛ چراکه بصره برای ما مهم بوده و کوتاهی در حفاظت از امنیت آن را نخواهیم پذیرفت.

وی درباره حوادث و ناامنی های اخیر این استان اظهار کرد: گروه های غیرقانونی درصدد ایجاد رعب در میان ساکنان بصره هستند و این افراد تهدیدی برای آن ها و تمامی عراقی ها به شمار می فرایند.

الکاظمی خطاب به فرماندهان امنیتی و نظامی بصره اضافه کرد: شما باید با همه امکانات کار کنید تا امنیت مردم بصره را تأمین کنید و جنایتکارانی نیز هستند که مرتکب ترور می شوند، اما ما اقدام جدی ندیده ایم و سلاح های پراکنده و مسائل قبیله ای غیرقابل قبول هستند و باید اقدامات پیشگیرانه ای انجام شود و از نقض قانون چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد: ما باید اعتماد را به دستگاه های امنیتی بازگردانیم و من و وزیران امنیتی و رؤسای دستگاه های امنیتی بلافاصله از سفر بازگشته و برای افزایش روحیه نیرو های امنیتی به اینجا آمدیم تا امنیت را در این استان برقرار کنیم.

نخست وزیر عراق ادامه داد: باید از ادامه این اتفاقات جلوگیری شود و ترور های اخیر تخطی از قانون است که ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم. به همین منظور از فرماندهان امنیتی می خواهیم که با اقدامی جدی مجرمان را در سریع ترین زمان ممکن شناسایی کنند و با هرگونه مداخلات سیاسی در اقدامات امنیتی مخالفیم.

مصطفی الکاظمی شرح داد: ترور اخیری که در شهر بصره رخ داد، اقدامی است که نمی توان نسبت به آن کوتاه آمد و از آن چشم پوشی کرد.

نخست وزیر عراق شامگاه شنبه برای بررسی اوضاع امنیتی به استان بصره سفر کرد.

در همین حال، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق گفت که گروهی از نیرو های امنیتی برای بازداشت فوری قاتلان فعالان به استان بصره اعزام شده است.

الغانمی در این باره گفت: مجرمان را تحت پیگرد قرار داده و طی چند ساعت قاتلان را بازداشت می کنیم.

در همین حال، اسعد العیدانی، استاندار بصره خواستار ادامه تحقیق درباره جرایم ترور فعالان با پیگیری مستقیم مصطفی الکاظمی شد.

وی همچنین از وجود فتنه انگیزان در بصره هشدار داد و گفت این افراد اهل استان بصره نیستند.

مرکز استان بصره طی روز های اخیر شاهد ناآرامی و اعتراضات گسترده به ترور شماری از فعالان در این شهر بوده و در جریان آن نیز، صد ها معترض با وجود تلاش های نیرو های امنیتی برای متفرق کردن آن ها با استفاده از گاز اشک آور، ساختمان استانداری و دفتر کنندگی مجلس عراق را به آتش کشیدند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1137

به "نخست وزیر عراق: باندهای مسلح را خلع سلاح می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق: باندهای مسلح را خلع سلاح می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید