فرماندهی استراتژیک آمریکا: فاقد الگویی برای مقابله همزمان با ارتش های روسیه و چین هستیم

به گزارش شهر سرگرمی، دریادار چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحده گفت: رشد سریع هسته ای و نظامی منظم چین و مدرن سازی استراتژیک روسیه به این معنی است که آمریکا در حال حاضر با چالش بی سابقه ضرورت بازدارندگی همزمان دو قدرت جهانی همسان روبه روست.

فرماندهی استراتژیک آمریکا: فاقد الگویی برای مقابله همزمان با ارتش های روسیه و چین هستیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از اسپوتنیک، ریچارد در سخنان خود به کمیته خدمات مسلح سنا گفت: برای اولین بار در تاریخ، کشور در گذرگاهی قرار گرفته که باید با دو دشمن همسان استراتژیک با قابلیت هسته ای، که بازدارندگی آن ها باید به شیوه متفاوتی باشد، روبه رو گردد. ما دیگر نمی توانیم ریسک شکست در بازدارندگی استراتژیک را بپذیریم.

ریچارد شرح داد چین و روسیه در حال حاضر قدرت آمریکا را به وسیله فعالیت های گسترده ای که ضامن پاسخ گویی و هماهنگی دولت است، به چالش می کشند.

با این حال ریچارد تصدیق کرد که وزارت دفاع دارای الگوی نظری یا استراتژی منسجم برای کنار آمدن با چنین چالش های همزمانی نیست.

ریچارد گفت: هیچ زمان مجبور نبودیم دو رقیب متفاوت را بازداریم. عمده نظریه ما چنین چیزی را محاسبه نکرده است. مشغول کار جدی بر روی این موضوع هستیم.

وی اضافه نمود: چین دیگر آن موردی نیست که کمتر شامل تهدید روبه رشد هسته ای باشد.

ریچارد در کوشش برای توصیف سرعت پیشروی برنامه هسته ای چین به کمیته خدمات مسلح سنا گفت که دستور داده هیچ یک از گزارشات پیرامون تسلیحات هسته ای پکن، حاوی اطلاعاتی که یک ماه قبل تر آنالیز شده نباشد زیرا احتمالاً به روز نخواهند بود.

ریچارد گفت که چین قادر به بکارگیری دقیق سلاح های هسته ای، به هر جایی در منطقه خود است و به زودی می تواند این اقدام را در محدوده بین قاره ای انجام دهد.

ریچارد در جلسه ای با حضور ژنرال نظامی جیمز دیکینسون، که فرماندهی فضایی آمریکا را به عهده دارد، خطاب به سناتورها گفت: نمی توانم هفته ای را پشت سر بگذارم که در آن متوجه موضوع جدیدی در خصوص چین نشوم. دیکینسون نیز به چین تحت عنوان مهم ترین دغدغه های نظامی خود اشاره نمود چرا که این کشور به سرعت در حال پیشبرد قابلیت های نظامی مستقر در فضای خود است.

ریچارد در هشداری جدی به قانون گذاران گفت که نشانه هایی مبنی بر آن دیده که چین دست کم بعضی نیروهای هسته ای خود را از شرایط زمان صلح به اصطلاحاً پرتاب به محض هشدار و گوش به زنگ تغییر داده است که در آن سلاح ها به محض آنکه موشک دشمن شناسایی گردد، برای پرتاب مسلح هستند.

وی در خصوص روسیه نیز گفت: در حالی که ما به لحاظ مدرن سازی در نقطه صفر قرار داریم، راحت تر است این طور توصیف کنیم که چیزی نیست که روسیه مدرن نکرده باشد. آنچه آن ها در حال ارتقا هستند تقریباً شامل همه چیز، از جمله چندین قابلیت قبلاً دیده نشده، می گردد.

ریچارد از سناتورها خواست حین بحث در خصوص آینده بازدارندگی هسته ای آمریکا، بر فعالیت چینی ها و روس ها نیز نظارت داشته باشند.

وی درباره سلاح های هسته ای که بر آن ها ناظر است، گفت: این تنها سامانه تسلیحاتی است که برای آغاز به کار، نیازی به کشیدن ماشه ندارد.

رئیس فرماندهی فضایی آمریکا نیز در این جلسه اعلام کرد: چین در حال پیشرفت قابل توجهی در توسعه سامانه های تسلیحات هسته ای استراتژیک فرامرزی خود از جمله موشک های پرتاب فوری سوخت جامد و قابلیت سه گانه کاملاً کاربردی پرتاب زمینی، هوایی و زیردریایی است.

ژنرال جیمز دیکینسون اضافه نمود: چین دیگر نمی تواند یک دشمن سطح پایین تر تلقی گردد. به عقیده من آن ها در نوعی سرعت انعطاف پذیر قرار دارند. آن ها برای دو برابر کردن ذخیره خود تا خاتمه این دهه، از سرعت خود پیشی گرفته اند... در کوتاه مدت، چین از سه گانه هسته ای برخوردار خواهد بود.

دیکینسون یادآور شد: آن ها دارای 6 موشک استراتژیک زیردریایی هستند. چین به زودی قادر خواهد بود در محدوده بین قاره ای عملیات اجرا کند. چین به طور عمده، تهدید سریعی برای آمریکا محسوب می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1552

به "فرماندهی استراتژیک آمریکا: فاقد الگویی برای مقابله همزمان با ارتش های روسیه و چین هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندهی استراتژیک آمریکا: فاقد الگویی برای مقابله همزمان با ارتش های روسیه و چین هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید