شعر بزرگسال جشنواره فجر در سه بخش مجزا داوری می گردد

به گزارش شهر سرگرمی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: سال جاری شاهد دو تغییر عمده در جشنواره شعر فجر هستیم که مهم ترین تغییر در بخش شعر بزرگسال است. همه به خوبی می دانیم که جشنواره شعر فجر در سه بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر برگزار می گردد. تفاوت محسوس جشنواره سال جاری این است که خود بخش بزرگسال به سه بخش شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره تقسیم شده است و در صورت انتخاب داوران، در این سه بخش برگزیده و شایسته تقدیر خواهیم داشت.

شعر بزرگسال جشنواره فجر در سه بخش مجزا داوری می گردد

این شاعر و دبیر اجرایی این دوره ادامه داد: بخش شعر نو نیز خودش به دو زیر مجموعه شعر نیمایی و شعر سپید تقسیم می گردد. تغییر عمده دیگری که در جشنواره سال جاری شاهد هستیم این است که در این دوره به دلیل پاسداشت چهل سالگی شروع جنگ تحمیلی به این موضوع خواهیم پرداخت و شاعران برگزیده در این بخش معرفی خواهند شد.

بهروز جلالی در خاتمه با اشاره به شیوه انتخاب شاعر برتر گفت: انتخاب چهره های برتر شعر دفاع مقدس که بخش ویژه جشنواره سال جاری است، مثل برنامه پیروز انتخاب چهره های برتر ادبیات داستانی دفاع مقدس در جایزه جلال از سوی خبرنگاران کتاب و اهالی رسانه انجام خواهد شد و چهره های برتر شعر دفاع مقدس به انتخاب اصحاب رسانه انتخاب خواهند شد.

لازم به ذکر است فراخوان پانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، چند روز پیش از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر و از علاقه مندان دعوت شد آثاری را که سال 1398 به زبان فارسی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد در گروه های شعر کلاسیک، شعر نو(قالب های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر(پژوهش های حوزه شعر) به این جشنواره ارسال نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1367

به "شعر بزرگسال جشنواره فجر در سه بخش مجزا داوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعر بزرگسال جشنواره فجر در سه بخش مجزا داوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید