شرط پاکستان برای کمک به فرایند صلح افغانستان

به گزارش شهر سرگرمی، وزیرخارجه پاکستان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا گفت که بخشی از توافق صلح افغانستان باید شامل طرح بازگشت پناهجویان افغان به کشورشان باشد.

شرط پاکستان برای کمک به فرایند صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفت که توافق صلح باید شامل طرحی برای بازگشت پناهجویان افغان به کشورشان باشد.

به گزارش اکسپرس تریبون، خلیلزاد که در مراسم چهلمین سالروز میزبانی پاکستان از پناهجویان افغان به اسلام آباد رفته بود در این دیدار قریشی را در جریان آخرین تحولات فرایند صلح افغانستان قرار داد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین شرح داد که اسلام آباد نقش خود را برای تسهیل گفت وگوهای مستقیم با طالبان انجام داده است.

براساس این گزارش قریشی به خلیلزاد گفت که بخشی از توافق صلح افغانستان باید شامل طرحی مبتنی بر زمان جهت بازگشت پناهجویان افغان به کشورشان باشد.

این در حالی است که معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان از اسلام آباد خواسته تا از مسئله پناهجویان افغان به عنوان یک مسئله سیاسی و عامل فشار استفاده نکند.

پیش از این نیز یک مقام وزارت خارجه پاکستان کفته بود که اسلام آباد در برابر کمک به فرایند صلح افغانستان و زمینه سازی گفت وگوهای مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان خواستار خروج مهاجرین افغان از پاکستان شده است.

قرار است گفت وگوهای بین الافغانی چند روز پس از امضای توافق آمریکا و طالبان آغاز شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 740

به "شرط پاکستان برای کمک به فرایند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط پاکستان برای کمک به فرایند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید