سازمان ملل خشونتهای مرگبار در میانمار را محکوم کرد

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، پس از آنکه 2 نفر از تظاهرات کنندگان در درگیری با نیروهای امنیتی در میانمار کشته شدند، دبیرکل سازمان ملل متحد خشونت های مرگبار در این کشور را محکوم کرد.

سازمان ملل خشونتهای مرگبار در میانمار را محکوم کرد

آنتونیو گوترش در صفحه توئیتر خود نوشت: من بکارگیری خشونت مرگبار در میانمار را محکوم می کنم، بکارگیری نیروی کشنده، ارعاب و آزار و اذیت علیه تظاهرکنندگان صلح طلب پذیرفتنی نیست.

وی افزود: حق تجمع مسالمت آمیز برای همه محفوظ است، من از تمام احزاب می خواهم که به نتایج انتخابات احترام بگذارند و به حکومت غیرنظامی بازگردند.

گفتنی است که اعتراضات علیه حکومت نظامیان در میانمار همچنان ادامه دارد و در تجمعات روز شنبه دست کم دو نفر در نتیجه تیراندازی کشته شدند.

این اعتراضات بعد از اقدام نظامیان در انجام کودتا و کنار زدن دولت این کشور و بازداشت اعضای بلند پایه آن آغاز شده است.

ارتش میانمار روز یکم فوریه سال جاری با اجرای یک کودتا دولت غیررسمی آنگ سان سو چی را از قدرت برکنار کرد. ایالات متحده در واکنش به این کودتا، تحریم هایی علیه سران ارتش میانمار وضع کرد و از سایر کشورها خواست تا تدابیر مشابهی را علیه این کشور آسیایی اتخاذ کنند.

در پی این کودتا، برخی از کشورها اقدام به اعمال تحریم علیه فرماندهان نظامی میانمار کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای گفت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و همتایانش از کشورهای هند، ژاپن و استرالیا روز پنج شنبه برای نخستین بار از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن یک نشست مجازی برگزار کردند و در آن پیرامون شرایط در میانمار، کووید -19، اقلیم، و همچنین موضوعات ارضی و دریانوردی منطقه ایندوپاسیفیک گفتگو و رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که بلینکن و همتایانش در مورد مقابله با تروریسم، مقابله با دروغ پراکنی، امنیت دریانوردی و همچنین نیاز فوری به اعاده دولت دموکراتیک و منتخب در برمه (میانمار) گفتگو کردند.

طبق این بیانیه، وزرای خارجه این گروه چهارگانه بر اولویت تقویت تاب آوری دموکراسی در این منطقه تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1449

به "سازمان ملل خشونتهای مرگبار در میانمار را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خشونتهای مرگبار در میانمار را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید