ریسک بیشتر ابتلا به کرونا در سیگاری ها ، مرگ سالانه 60 هزار نفر در اثر سیگار

به گزارش شهر سرگرمی، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: افرادی که دخانیات مصرف می نمایند دچار بیماری های مزمن ریوی هستند و با توجه به اینکه مخاط این افراد آسیب پذیر است در برابر کرونا بیشتر آسیب می بینند.

ریسک بیشتر ابتلا به کرونا در سیگاری ها ، مرگ سالانه 60 هزار نفر در اثر سیگار

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با بیان اینکه بزرگترین ترس ما از عادی شدن کرونا توسط مردم است، اما ویروس کرونا تا زمان زیادی همراه ماست، گفت: تنها 30 درصد از یک میلیارد یوروویی که رهبر معظم انقلاب با آن موافقت کردند تا به امروز به دست ما رسیده است. تا به امروز 360 هزار نفر در اثر کرونا در جهان جان داده اند؛ در حالی که سالانه در جهان 8 میلیون نفر در اثر مصرف دخانیات از بین می فرایند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: افرادی که دخانیات مصرف می نمایند دچار بیماری های مزمن ریوی هستند و با توجه به اینکه مخاط این افراد اسیب پذیر است در برابر کرونا بیشتر آسیب می بینند. همچنین میزان کشندگی کرونا در بیماران سرطان ریه 33 درصد است.

رئیسی با بیان اینکه دادستان کشور نامه ممنوعیت مصرف قلیان در قهوه خانه ها را به دادستان ها ابلاغ نموده است، توضیح داد: 8528 مکان عرضه قلیان در این دوران کرونا پلمب شدندو 40 درصد اماکن عرضه قلیان خودشان به صورت خود جوش کار را تعطیل کردند. همچنین در سال حدود 55 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می گردد و در کل 70 هزار میلیارد تومان در سال به سیستم سلامت و مسائل مربوط مانند مالی و اجتماعی دیگر آسیب وارد می نماید.

وی ادامه داد: در سنین بالای 18 سال 14 درصد افراد سیگار مصرف می نمایند و 10 درصد مصرف نمایندگان روزانه مصرف دارند. در روستا ها 15. 4 درصد مصرف سیگار دارند و در شهر ها نیز میزان مصرف سیگار 13.6 درصد است. همچنین در روستا ها میزان مصرف قلیان بیشتر است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه سنین 45 تا 54 سال بیشترین سنین مصرف نماینده سیگار هستند، توضیح داد: بالاترین میزان مصرف سیگار در استان های آذربایجان غربی، قزوین، البرز و مرکزی است و بالاترین میزان مصرف قلیان نیز در استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس است.

رئیسی با اشاره به اینکه سالانه 70 میلیون نخ سیگار در کشور فراوری می گردد، اضافه کرد: سالانه 60 هزار نفر در ایران در اثر مصرف سیگار از بین می فرایند؛ ضمن اینکه سالانه حدود 6 درصد در میزان مرگ و میر در اثر دخانیات افزایش داریم. متاسفانه در سنین پایین دختران یعنی در بازه سنی 15 تا 18 سال مصرف قلیان در حال افزایش است؛ ضمن اینکه افزایش مالیات بر فراوری سیگار مهمترین راه کاهش مصرف دخانیات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1015

به "ریسک بیشتر ابتلا به کرونا در سیگاری ها ، مرگ سالانه 60 هزار نفر در اثر سیگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک بیشتر ابتلا به کرونا در سیگاری ها ، مرگ سالانه 60 هزار نفر در اثر سیگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید