رشد 49درصدی تهدیدات موبایلی، آمریکا درصدر فراوری صفحات جعلی وب

به گزارش شهر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مرکز ماهر اظهار داشت: تهدیدات امنیتی 3 ماهه اول سال 2015 و مقایسه آن با 3 ماهه چهارم سال 2014 از سوی شرکت امنیتی مک آفی آنالیز شده است.

رشد 49درصدی تهدیدات موبایلی، آمریکا درصدر فراوری صفحات جعلی وب

رشد 49 درصدی تهدیدات موبایلی

تعداد کلی نمونه بدافزارهای تلفن همراه از سه ماهه چهارم سال 2014 تا سه ماهه اول 2015 حدود 49 درصد رشد داشته است. براین اساس در این باره زمانی بالغ بر یک میلیون و 100 هزار بدافزار موبایلی جدید شناسایی شده البته تعداد کل این بدافزارها در همین بازه زمانی در مجموع حدود 7 میلیون در کل دنیا است.

نمودارهای روند صعودی تعداد بدافزارهای موبایل

کاهش تهدیدات بدافزاری

در سه ماهه اول سال 2015 تعداد بدافزارهای جدید کاهش یافته است. این تعداد در سه ماهه چهارم 2014 افزایش ناگهانی داشت اما در سه ماهه اول به سطح عادی خود بازگشت.

در این بخش حدود 48 میلیون بدافزار جدید شناسایی شده است و تعداد کل نرم افزارهای مخرب به 400 میلیون بدافزار رسیده است.

نمودار تعداد بدافزارها

با توجه به نتایج آزمایشگاه مک آفی، تعداد بدافزار zoo از سه ماهه چهارم سال 2014 تا سه ماهه اول سال 2015، حدود 13 درصد رشد داشته است. در حال حاضر 14 میلیون نمونه از این بدافزار شناسایی شده است.

تهدیدات وب بدون تغییر

در بخش تهدیدات وب ، در سه ماهه چهارم سال 2014 تعداد آدرس های URL مشکوک جدید به دلیل افزایش آدرس های URL مخفف شده مخرب افزایش یافت. در سه ماهه اول سال 2015، افزایش یکسانی را شاهد بوده ایم اما به دلیل آدرس های URL مخفف شده مخرب نبوده و دلیل آن همچنان نامعلوم است.

در این بخش تعداد کل تهدیدات مشکوک آدرسهای اینترنتی حدود 30 میلیون بوده که در این بازه زمانی شمال آمریکا با 52 درصد بیشترین تهدیدات و استرالیا و آفریقا هر کدام با یک درصد کمترین تهدیدات را به خود اختصاص داده اند. در این رده بندی آسیا 15 درصد تهدیدات وب را در اختیار دارد.

در این بخش کشور آمریکا با بیش از 53 درصد و پس از آن کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، هلند، کانادا، روسیه وبرزیل بیشترین تولیدکنندگان صفحات جعلی (فیشینگ) هستند.

نمودار آماری صفحات جعلی وب

تهدیدات هرزنامه ای برای صنایع دارویی

در بخش تهدیدات ایمیل و شبکه در سه ماهه اول 2015، بات نت های snowshoe، Festi و Darkmailer2 در صدر جدول قرار گرفتند. بات نت Slenfbot که ارسال کننده فراگیر هرزنامه است به دلیل حمله به صنایع دارویی، سرقت اطلاعات کارت های اعتباری و استفاده از ابزارهای مهندسی اجتماعی در مقام نخست قرار گرفته است.

در بخش تهدیدات ایمیلی و اسپم نیز، آنالیز ها نشان می دهد که اسپم ها از ایمیل های واقعی پیشی گرفته اند.

بیشترین حملات بات نت نیز به آمریکا، اکراین و الجزایر اختصاص داد.

نمودار آماری ایمیلهای جعلی

در بخش حملات ایمیلی، حملات مبتنی بر SSL هم چنان ادامه دارد، اگرچه نسبت به سه ماهه چهارم سال 2014 تاحدی کاهش یافته است. این کاهش به دلیل به روز رسانی کتابخانه SSL است که بسیاری از آسیب پذیری هایی که تا پیش از این مورد سوء استفاده قرار می گرفتند را اصلاح نموده است. اما تهدیدات Shellshock همانند سال گذشته هم چنان شیوع دارد.

نمودار تهدیدات ایمیلی از نوع SSL

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 388

به "رشد 49درصدی تهدیدات موبایلی، آمریکا درصدر فراوری صفحات جعلی وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 49درصدی تهدیدات موبایلی، آمریکا درصدر فراوری صفحات جعلی وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید