رزمایش های نظامی در قطب شمال یکی پس از دیگری

به گزارش شهر سرگرمی، خبرنگاران: به دنبال برگزاری رزمایش نیروهای روسیه در مناطق همجوار قطب شمال که بیش از یک هفته به طول انجامید کانادا رزمایش نیروهای خود در مناطق همجوار قطب شمال در قلمرو این کشور را شروع کرد .

رزمایش های نظامی در قطب شمال یکی پس از دیگری

به گزارش گروه رسانه ها خبرنگاران، رزمایش نیروهای روسیه در مناطق قطبی و غربی این کشور بیش از یک هفته بطول انجامید روز شنبه به خاتمه رسید . در این رزمایش واحدهای چند لشکر و تیپ مکانیزه و پیاده شامل حدود 80 هزار نفر و صدها فروند هواپیما و ناو و تانک و نفربر زرهی شرکت کردند .

نیروهای روسیه در استان های غرب این کشور و مناطق قطبی آن از جمله جزایر نوایا زملیا و فرانتس ژوزف ، اقدامات جنگی همچون مقابله با دشمن فرضی از زمین و هوا و دریا ، خنثی کردن عملیات خرابکاران و حمله به ناوهای دشمن فرضی را تمرین کردند .

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور داده بود این رزمایش از دریای سیاه تا اقیانوس اطلس و قطب شمال برگزار گردد و در آن فرماندهان نیروهای شرکت نماینده آمادگی رزمی واحدهای تحت فرماندهی خود را بسنجند .

در این رزمایش بمب افکن های دورپرواز راهبردی توپولف -22 در شبه جزیره کریمه و موشک های بالستیک اسکندر در بندر کالینینگراد در ساحل دریای بالتیک مستقر شدند .

در رزمایش نیروهای روسیه - واحدهای تفنگداران دریایی - نیروهای هوابرد ونیز رزمناوها و زیردریایی های اتمی ناوگان شمال این کشور شرکت کردند . این رزمایش بزرگترین رزمایش نیروهای روسیه در سالهای اخیر بود که برای نمایش قدرت و آمادگی رزمی نیروهای این کشور در شرایط تنش های بی سابقه با غرب بر سر مساله اوکراین انجام گرفت .

به دنبال رزمایش نیروهای روسیه و در روز خاتمهی این رزمایش در روز شنبه - ارتش کانادا رزمایشی را در مناطق قطبی خود همجوار با قطب شمال شروع کرد .

به گزارش خبرگزاری روس بالت در این رزمایش 200 نفر از پرسنل نیروهای ویژه کانادا حضور دارند و در جریان رزمایش - اقدامات و عملیات نظامی در شرایط سرد و یخبندان را برای دفع حملات دشمن فرضی تمرین می نمایند .

رزمایش نیروهای کانادا در مناطق مجاور قطب شمال تا روز سی ام مارس جاری ادامه خواهد داشت .

روسیه و کانادا برای کنترل قطب شمال رقابت می نمایند و هر کدام ادعای مالکیت بر بخشی از منطقه قطبی و منابع انرژی واقع در آن دارند .

کشورهای روسیه - کانادا- آمریکا- دانمارک و نروژ کشورهای مجاور قطب شمال هستند و به رقابت در شمالی ترین نقطه کره زمین می پردازند .

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 306

به "رزمایش های نظامی در قطب شمال یکی پس از دیگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش های نظامی در قطب شمال یکی پس از دیگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید