ردپای سهامداران خصوصی در تربیت پرستار بیمارستانی

به گزارش شهر سرگرمی، محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگاران، اظهارداشت: کمبود نیروی پرستاری موضوعی است که طی 30 سال گذشته ایجاد شده و طبیعتا مولفه های زیادی در آن دخیل بوده اند که باید علل را بررسی کرد.

ردپای سهامداران خصوصی در تربیت پرستار بیمارستانی

وی با بیان این مطلب که مسئولان در حالی به دنبال افزایش فارغ التحصیلان پرستاری هستند که کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، کانادا و آمریکا، بدون کوچکترین هزینه بهترین و کارآمدترین پرستاران ما را جذب کار می کنند، گفت: متاسفانه به رغم هزینه های سنگین تربیت فارغ التحصیلان پرستاری، اما تعداد زیادی از آنها در سایر مشاغل کار می کنند.

شریفی مقدم با اعلام اینکه بیش از 60 هزار کمک بهیار بیکار داریم، ادامه داد: 30 هزار نفر آنان توسط سازمان نظام پرستاری و بیش از 30 نفر دیگر توسط انجمن پرستاری تربیت شده و آماده کار هستند.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: دوستان در حالی موضوع کمبود نیروی پرستاری را مطرح می کنند و در صدد جایگزینی کمک پرستار هستند که دلایل مهاجرت، تغییر شغل و خانه نشینی پرستاران باید بررسی و برطرف شود.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه راهکار تامین نیروی پرستاری می بایست توسط صاحبان فرایند تربیت پرستار اندیشیده شود، شرح داد: بی توجهی وزارت بهداشت در ادوار مختلف به مسائل و مسائل پرستاری، باعث شده که امروز در این نقطه قرار بگیریم.

وی، حاصل بی توجهی مسئولان وزارت بهداشت نسبت به حل مسائل پرستاری را ناشی از تفکرات گروهی اندک و قلیل که سهام داران بخش خصوصی هستند، دانست و گفت: این افراد در جایگاه های مهمی از جمله سازمان نظام پزشکی هم نفوذ کرده و در جایگاه های مهم ریشه دوانده اند.

شریفی مقدم معتقد است که موضوع تربیت پرستار بیمارستانی به سفارش همین سهامداران بخش خصوصی بوده است.

دبیرکل خانه پرستار در استناد به ادعای خود، گفت: چرا در جلسه مهمی که اخیرا پیرامون مسائل پرستاری برگزار گشت، از سازمان صنفی نظام پرستاری کسی دعوت نمی شود ولی از کننده سهامداران بیمارستان های خصوصی حضور دارد و تریبون هم می گیرد.

وی با انتقاد از اینکه سهامداران بخش خصوصی به دنبال نیروی ارزان و مطیع پرستاری هستند، افزود: مهمترین علت کمبود کادر پرستاری، نظام استثمارگونه حاکم بر وزارت بهداشت است که حتی از نظرات یک صاحب نظر حوزه پرستاری در تصمیم گیری های مربوط به پرستاران استفاده نمی کنند.

شریفی مقدم با تاکید بر اینکه جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری اجازه نخواهد داد چنین روش های غیرکارشناسی و غیرعلمی موجب تضعیف جایگاه پرستاری در کشور شود، شرح داد: ما از مجلس، دولت و دستگاه های نظارتی می خواهیم مانع از شکل گیری نگاه طبقاتی و سرمایه داری در نظام سلامت شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 403

به "ردپای سهامداران خصوصی در تربیت پرستار بیمارستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای سهامداران خصوصی در تربیت پرستار بیمارستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید