رئیس تشریفات دولت ترامپ برکنار شد

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس تشریفات دولت ترامپ در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به ژاپن برای حضور در نشست سران کشورهای مالی دنیا موسوم به گروه 20 برکنار شد.

رئیس تشریفات دولت ترامپ برکنار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه نشست کشورهای مالی دنیا موسوم به گروه 20 (G20)، رئیس تشریفات دولت ترامپ در وزارت خارجه آمریکا از سمت خود برکنار شد.

به گزارش شبکه آمریکایی ان بی سی نیوز، مقامات آمریکایی می گویند که این برکناری در بحبوحه تحقیقات در مورد اتهامات تبعیض و آزار و اذیت وارده به وی انجام شده است و دیگر به کار بازگردانده نمی گردد.

دو تن از مقامات آمریکایی اعلام نمودند که کارکنان بخش تشریفات دولت ترامپ آگاه شدند که شان لاولر رئیس تشریفات دولت ترامپ در وزارت خارجه آمریکا تا زمان تعیین شدن نتیجه تحقیقات برای مدت نامحدود از سمت خود معلق می گردد.

یک مقام دیگر آمریکا اعلام نمود که لاولر به وزارت خارجه آمریکا گفته بود که میخواهد بعد از نشست گروه 20، استعفا کند.

نشست دو روزه سران مالی دنیا قرار است طی روزهای 28 و 29 ژوئن (7 و 8 خردادماه) در شهر اوساکا ژاپن برگزار گردد.

لاولر در سپتامبر 2017 توسط ترامپ برای ریاست تشریفات دولت ترامپ نامزد شد و درجه سفیری را دریافت کرد و در نوامبر 2017 مورد تأیید سنا نهاده شد.

وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر در مورد این خبر نشد و یکی از کارکنان دفتر لاولر که روز سه شنبه به تلفن شبکه ان بی سی نیوز پاسخ داد، گفت که لاولر در دفتر حضور ندارد. لاولر نیز پس از آن حاضر به اظهارنظر درباره این اخبار نشده است.

مقامات آمریکایی که با شبکه ان بی سی نیوز درباره وضعیت لاولر گفت وگو کردند، هیچ کدام حاضر به شفاف سازی درباره تعیینات اتهامات وارده به وی نشدند و تنها اعلام نمودند که تعداد زیادی از کارکنان دفتر وی، در اعتراض به سوء مدیریت و سوء رفتار لاولر، استعفا نموده اند.

بنا به گفته دو تن از مقامات آمریکایی، در میان رفتارهای نگران کننده لاولر این بوده است که با خود تازیانه به محل کارش می برده تا در میان همکارانش ایجاد رعب و وحشت کند.

طبق این گزارش، رئیس تشریفات از صندلی شغلی بالایی در دیپلماسی آمریکا برخوردار است و مسئولیت نظارت بر نشست های دیپلماتیک مقامات عالیرتبه همچون نشست های دوجانبه رئیس جمهور آمریکا، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را برعهده دارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 186

به "رئیس تشریفات دولت ترامپ برکنار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس تشریفات دولت ترامپ برکنار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید