دستگیری 4 عامل حفاری غیرمجاز در اراضی روستای ارزیل شهرستان ورزقان

به گزارش شهر سرگرمی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، سرهنگ کاظم داداشی روز شنبه 22 آذر ماه 99، با اعلام این خبر گفت: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز به منظور کشف اموال تاریخی، فرهنگی در اراضی روستای ارزیل از توابع بخش خاروانا شهرستان ورزقان طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان با حضور در محل موردنظر عاملان این حفاری را شناسایی و دستگیر کردند.

دستگیری 4 عامل حفاری غیرمجاز در اراضی روستای ارزیل شهرستان ورزقان

او ادامه داد: طی این عملیات چهار عامل حفاری غیرمجاز که اقدام به حفاری برای کشف اموال تاریخی کرده بودند دستگیر و ابزارآلات مورداستفاده آنها ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: افراد خاطی به همراه ابزارآلات ضبط شده به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

داداشی اظهار داشت: هم استانی های محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره 09662، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اطلاع دهند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1325

به "دستگیری 4 عامل حفاری غیرمجاز در اراضی روستای ارزیل شهرستان ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 4 عامل حفاری غیرمجاز در اراضی روستای ارزیل شهرستان ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید