خبرنگاران گندم مازاد کشاورزان سقزی در 9 مرکز خریداری می شود

به گزارش شهر سرگرمی، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره تعاون روستایی سقز از آغاز خرید گندم، کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 9 مرکز خرید تعاون روستایی، گندم مازاد بر نیاز زارعان سقزی را با قیمت تضمینی خریداری و تحویل می گیرند.

خبرنگاران گندم مازاد کشاورزان سقزی در 9 مرکز خریداری می شود

صادق بهزادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه آغاز خرید تضمینی گندم در مراکز خرید شبکه تعاون روستایی این شهرستان آغاز شده است، گفت: هفت مرکز فعال و 2 مرکز دیگر در صورت نیاز، آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز یکی از قطب های تولید گندم است، اضافه نمود: برای امسال، تولید 185 هزار تن گندم در این شهرستان پیش بینی شده است.

بهزادی اضافه نمود: پارسال مراکز خرید گندم تعاون روستایی، 50 هزار تن گندم مازاد کشاورزان سقزی را خریداری و تحویل گرفتند.

وی اضافه نمود: امسال با توجه به شیوع کرونا، خرید طلای زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود بنابراین از کشاورزان و اعضای کمیسیون خرید تعاون روستایی درخواست داریم حتما مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

بهزادی یادآور شد: لوازم بهداشتی و اقلام ضدعفونی پیشگیری از کووید 19 در مراکز بین اعضای کمیسیون خرید تعاون روستایی شهرستان توزیع شده تا از انتقال این بیماری جلوگیری شود.

رییس اداره تعاون روستایی سقز با بیان اینکه پارسال پول گندم کاران نهایتا یک هفته تا 10 روز بعد از تحویل گندم پرداخت شد، تاکید کرد: بهای گندم خریداری شده در اسرع وقت بعد از تحویل پرداخت می شود.

سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان چهار هزار و 800 هکتار با میانگین تولید پنج هزار کیلوگرم و در کشت دیم هم 89 هزار هکتار با میانگین تولید یک هزار و 800 کیلوگرم است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1050

به "خبرنگاران گندم مازاد کشاورزان سقزی در 9 مرکز خریداری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گندم مازاد کشاورزان سقزی در 9 مرکز خریداری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید