خبرنگاران فرماندار ملایر: مصوبات برطرف موانع فراوری در کمترین زمان اجرایی گردد

به گزارش شهر سرگرمی، همدان- خبرنگاران- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با توجه به ضرورت اجرای مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان، تمامی این مصوبات باید توسط دستگاه های اجرایی مرتبط آنالیز و در کمترین زمان اجرا گردد.

خبرنگاران فرماندار ملایر: مصوبات برطرف موانع فراوری در کمترین زمان اجرایی گردد

قدرت الله ولدی روز دوشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری استان همدان که در شهرستان ملایر برگزار گردید اضافه نمود: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی ملایر موظف هستند برای رفع موانع فراوری در راستای تحقق جهش فراوری کوشش و نسبت به اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل عمل نمایند.

وی بیان نمود: در این نشست مشکل هفت طرح و شهرک کشاورزی این شهرستان به صورت جزء به جزء آنالیز و با اتخاذ مصوباتی مقرر شد با برنامه ریزی و تعیین مدت زمان لازم، موانع و مسائل موجود بر سر راه این طرح ها در اسرع وقت رفع گردد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به شروع عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای 68 هکتاری گنبد در دهه فجر سال گذشته توسط استاندار همدان اضافه نمود: از همان زمان پیگیر واگذاری قطعات و ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران هستیم.

ولدی ادامه داد: طبق مصوبات این ستاد مقرر شد واگذاری قطعات این شهرک انجام و زیرساخت های آن همچون راه دسترسی به شهرک، آب، برق و گاز، تسهیلات کشاورزی، صدور مجوزهای لازم و سند تک برگی رسمی برای متقاضیان طبق زمان تعیین تعیین تکلیف گردد.

وی درباره مشکل شهرک گلخانه ای حرم آباد نیز گفت: این شهرک 10 سال پیش احداث شده، اما هنوز مسائل و موانع واحدهای مستقر در این شهرک رفع نشده است.

معاون استاندار همدان گفت: در این راستا مقرر شد برای تامین زیرساخت های شهرک گنبد و حرم آباد از اعتبارات استانی و ملی استفاده گردد.

ولدی با اشاره به فعالیت شهرک دامپروی کرتیل آباد از 15 سال پیش و استقرار تنها هفت واحد از 66 واحد در این مجموعه تاکید نمود: در مدت زمان یک هفته تا 10 روز مشکل واگذاری این قطعات انجام و پروانه این واحدها باید تمدید گردد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح فراز نیز طبق دستور استاندار همدان و سند راهبردی توسعه شهرستان، باید در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت محصول و موارد مرتبط فنی اقداماتی صورت گیرد و جهاد کشاورزی، پژوهشکده و مرکز تحقیقات انگور در این زمینه اقدام نمایند.

فرماندار ویژه ملایر درباره گاوداری 6 هزار راسی شرکت سرمایه گذاری شستا نیز گفت: هم اکنون از 80 هکتار زمین این طرح 60 هکتار آن واگذار شده و برای تامین آب احتیاج به حفر 2 حلقه چاه دارد که بر اساس ظرفیت دامداری میزان آب مورد احتیاج باید تامین گردد.

ولدی بر لزوم رفع موانع و مسائل دامداری چهار هزار راسی پگاه آورزمان تاکید نمود و اضافه نمود: در کوشش هستیم تا ملایر به قطب دامپروری تبدیل گردد.

وی با بیان اینکه در صدد برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری سایر واحدهای فراوریی و صنعتی نیز هستیم بیان نمود: به دنبال رفع موانع فراوری هستیم تا بتوانیم اعتبارات بیشتری را در شهرستان جذب کنیم.

فرماندار ویژه ملایر شرایط اشتغال و سرمایه گذاری را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و اضافه نمود: این فرایند سال جاری باید تسریع گردد و از تمامی ظرفیت های شهرستان برای رفع موانع فراوری، توسعه اشتغال و جذب تسهیلات بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری همدان نیز بیان نمود: طبق اعلام استاندار همدان، 19 طرح مربوط به این شهرستان است که قابلیت پیگیری دارند.

جلیلوند تاکید نمود: این طرح ها باید به صورت ماهیانه پیگیری و درصد پیشرفت فیزیکی آنها گزارش داده گردد.

وی با اشاره به املاک تملیکی در اختیار بانک ها گفت: در این رابطه هشت واحد در شهرستان ملایر احتیاج به پیگیری دارند که چهار طرح مربوط به بانک صادرات، سه طرح بانک کشاورزی و یک طرح مربوط به بانک صنعت و معدن است.

جلیلوند اضافه نمود: 6 طرح دیگر نیز آماده واگذاری است که مشکل تملیک دارند و باید پیگیری شوند.

در این نشست مسائل شهرک گلخانه ای گنبد و روستای حرم آباد، شهرک دامپروری کرتیل آباد، احداث و راه اندازی گاوداری 6 هزار راسی شستا، اجرای طرح توسعه گاوداری شیری چهار هزار رأسی پگاه آورزمان، اجرای طرح فراز و باغ های داربستی انگور در حوزه های مختلف آب، برق، گاز، سوخت، ارایه تسهیلات، مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی آنالیز و تصمیمات لازم برای رفع این موانع و مسائل اتخاذ شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 950

به "خبرنگاران فرماندار ملایر: مصوبات برطرف موانع فراوری در کمترین زمان اجرایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار ملایر: مصوبات برطرف موانع فراوری در کمترین زمان اجرایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید