خبرنگاران عراق سفیر ترکیه را احضار می کند

به گزارش شهر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- عراق در پی کشته شدن شماری از نظامیان خود در حمله یک فروند پهپاد ترکیه ای به اقلیم کردستان، از لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به بغداد که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود و همچنین احضار سفیر این کشور خبر داد.

خبرنگاران عراق سفیر ترکیه را احضار می کند

به گزارش خبرگزاری عراق در حمله پهپادی ترکیه به منطقه سیدکان از توابع استان اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق، دو افسر گارد مرزی و یک سرباز نیروهای مسلح عراق کشته شدند.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام نمود: عراق ضمن اعلام مخالفت قاطع با تجاوز ترکیه به خاک خود، تجاوز این کشور به منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان عراق را که با هواپیمای بدون سرنشین انجام و باعث کشته شدن دو افسر و یک سرباز نیروهای مسلح شد، محکوم می کند.

بیانیه می فزاید: عراق این اقدام را نقض حاکمیت خود و آن را عملی تجاوز کارانه و مغایر با قوانین بین الملل به عنوان تنظییم کننده روابط میان کشورها و اصل حسن همجواری می داند.

بغداد همچنین اعلام نمود که تکرار این گونه اقدامات و پاسخگو نبودن در برابر خواسته های عراق مبنی بر توقف قانون شکنی ها و خروج نیروهای ترکیه ای از داخل مرزهای بین المللی عراق، زمینه ای برای تجدید نظر در میزان همکاری میان کشورها در زمینه های مختلف است.

وزارت امور خارجه عراق همچنین با اعلام لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق را که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، گفت که در این رابطه سفیر ترکیه را نیز احضار و یادداشت شدید اللحنی را به وی تسلیم خواهد کرد.

منابع عراقی اعلام نمودند که یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه نشست مرزبانان عراقی و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در منطقه برادوست از توابع سیدکان در شمال استان اربیل بمباران کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1118

به "خبرنگاران عراق سفیر ترکیه را احضار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق سفیر ترکیه را احضار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید