خبرنگاران ظرفیت تخت های بیمارستانی مرجع کرونا در جنوب فارس تکمیل است

به گزارش شهر سرگرمی، لارستان- خبرنگاران- رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از تکمیل ظرفیت تخت های بیماران کرونایی و یا بیماران حاد تنفسی در این شهرستان و مناطق جنوبی فارس اطلاع داد و گفت: در حال آماده سازی بعضی بخش های دیگر بیمارستان ها برای این بیماران هستیم.

خبرنگاران ظرفیت تخت های بیمارستانی مرجع کرونا در جنوب فارس تکمیل است

محمد حسین کریمی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همچنین علاوه بر تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در لارستان در سایر شهرستان های خنج و اوز و بخش بیرم نیز ظرفیت بیماران کرونایی در حال تکمیل شدن است.

دکتر کریمی توضیح داد:شمار بیماران بستری با بیماری حاد تنفسی و یا کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های مشخص کرونا در سطح شهرستان لارستان در حال افزایش است ما مجبور شدیم بعضی بخش ها از جمله بخش مراقبت ها ویژه بچه ها با 18 تخت را به تعداد تخت های بیماران کرونایی بیافزاییم.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین از مجموع 12 تخت در شهرستان اوز 10 مورد و در خنج از ظرفیت 10 تخت مربوط به بیماران کرونایی هم اینک هشت مورد آن تکمیل شده و در بخش بیرم شهرستان لارستان نیز حدود 50 درصد تخت ها به بیمارن حاد تنفسی و کرونایی اختصاص یافته ا ند.

کریمی همچنین هشدار داد: با ادامه چنین روندی و عدم همراهی مردم و همچنین افزایش میزان تجمع ها و مراسم ناچار به اعمال بعضی محدودیت ها همچون شرایط اوایل امسال و اسفند سال گذشته خواهیم شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: عادی انگاری و بعضی توهم های کاذب نسبت به این ویروس مرگبار از سوی بعضی مردم شرایط را برای کادر درمان و مجموعه وزارت بهداشت در کشور و استان فارس و این شهرستان به شدت سخت نموده است.

وی ابراز دشت: احتمال شرایط دورکاری برای بعضی نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی از اوایل هفته آینده البته با شرایط و رعایت قوانین خاص آن وجود دارد و هم اینک دورکاری در خود دانشکده علوم پزشکی لارستان شروع شده است.

وی با بیان اینکه موج شیوع بیماری در شهرستان های لارستان، خنج و اوز به طور گسترده شتاب گرفته است، گفت: اعمال نظارت ها برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح اداره ها ، صنوف و مجتمع های فرهنگی و تجاری نیز از صبح شنبه 14 تیرماه جاری تشدید خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه روزانه بین 120 تا 150 مورد میزان تست های کونایی در سطح شهرستان لارستان است، گفت: هم اینک و از زمان بروز بیماری کرونا شمار بیماران بهبود یافته در سطح شهرستان های لارستان، خنج و اوز هزار و 101 مورد بوده است.

وی یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری کرونا در سطح لارستان و بعضی مناطق جنوبی استان فارس را حضور و هجوم مسافرانی از بعضی مناطق و استان های پرخطر همچون هرمزگان دانست و گفت: موضوع محدودیت های تردد در جهت ورودی با هماهنگی فرماندار و ستاد مدیریت کرونا در استان و شهرستان لارستان در این زمینه انجام گردد.

تا ظهر امروز آدینه 13 تیرماه جاری تا به امروز 235 هزار و 429 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 154 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

از دیروز تا امروز آدینه 13 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 566 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که هزار و 483 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کرونا در کشور به 235 هزار و 429 نفر رسید.

همچنین در طول 24 ساعت گذشته، 154 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1060

به "خبرنگاران ظرفیت تخت های بیمارستانی مرجع کرونا در جنوب فارس تکمیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت تخت های بیمارستانی مرجع کرونا در جنوب فارس تکمیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید