خبرنگاران سازمان تجارت جهانی درباره تاثیر کرونا بر مبادلات هشدار داد

به گزارش شهر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- سازمان تجارت جهانی روز چهارشنبه بیان کرد با همه گیری ویروس کرونا پیش بینی می گردد، تجارت جهانی در امسال میلادی 13 تا 32 درصد کاهش یابد.

خبرنگاران سازمان تجارت جهانی درباره تاثیر کرونا بر مبادلات هشدار داد

به گزارش وب سایت سازمان تجارت دنیای، در پی شیوع بیماری همه گیری کووید 19 در سراسر دنیا و تاثیر بی سابقه آن بر اقتصاد، اقتصاددانان تجارت دنیای معتقدند که این کاهش احتمالاً از رکود تجاری ناشی از بحران مالی دنیای در سال 2008 -2009 فراتر خواهد رفت.

در گزارش سازمان تجارت دنیای در خصوص دوران پس از کرونا آمده است که برآوردهای بهبودی مورد انتظار در سال 2021 نامشخص است و پیامدهای آن به مدت زمان شیوع کرونا و اثربخشی برنامه ها و پاسخ های مناسب بستگی دارد.

روبرتو آزودو دبیرکل سازمان تجارت دنیای در همین رابطه گفت: این بحران قبل از هر چیز بحرانی بهداشتی است که دولت ها را مجبور نموده است اقدامات بی سابقه ای را برای حمایت از زندگی مردم انجام دهند.

وی در خصوص تاثیرات کرونا بر زندگی مردم عادی گفت: کاهش غیرقابل اجتناب در تجارت و فراوری، عواقب دردناکی را برای خانواده ها و مشاغل به همراه خواهد داشت.

دبیر کل سازمان تجارت دنیای اضافه نمود: هدف فوری کنترل این بیماری همه گیر و کاهش آسیب های مالی به مردم، شرکت ها و کشورها است. اما سیاست گذاران باید برنامه های خود را برای دوران پسا کرونا آغاز نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران سازمان تجارت جهانی درباره تاثیر کرونا بر مبادلات هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان تجارت جهانی درباره تاثیر کرونا بر مبادلات هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید