خبرنگاران توصیه مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان: روز طبیعت در خانه بمانید

به گزارش شهر سرگرمی، بندرعباس-خبرنگاران-مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان توصیه کرد: مردم باید با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از این ویروس خطرناک، روز طبیعت را در خانه بمانند.

خبرنگاران توصیه مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان: روز طبیعت در خانه بمانید

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

امید ذاکری روز شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امسال برخلاف سالهای قبل ویروس کرونا دامنگیر مردم شده بنابراین درسیزده نوروز بهترین گزینه درخانه ماندن است چرا که حداقل ازاین بیماری در امان می مانید.

وی ادامه داد: فرصت گشت وگذار در طول سال برای دیدن طبیعت خدا دادی برای همه مردم هست ولی دراین روزها که هر لحظه به تعداد بیماران کرونایی اضافه می گردد شرایط مساعد نیست.

وی یاد آور شد: از ابتدای امسال تا کنون، طرح کشیک و گشت ویژه نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی با هدف پیشگیری از بروز تخلف و تصرف زمین های ملی اجرا شده است.

وی با اشاره به ابلاغ کشوری دستورالعمل تشدید حفاظت هسته منابع طبیعی در تعطیلات نوروز 1399 و روز طبیعت بیان داشت: کشیک نوروزی تا خاتمه فروردین ماه امسال ادامه دارد و در زمان اجرای این طرح، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت در صورت دریافت گزارش های مردمی و مشاهده هرگونه تخریب و تصرف با قاطعیت کامل با متخلفان برخورد می نمایند و این برخورد با شدت و قاطعیت در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی صورت می پذیرد.

ذاکری اضافه کرد: مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل ها، مراتع و زمین های ملی بر عهده دارند و بدون مشارکت آنها حفاظت منابع طبیعی به تنهایی ممکن نمی گردد.

وی توضیح داد: شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تعرض و آتش سوزی با شماره 1504 به طور شبانه روزی تماس گرفته و گزارش های خود را به یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 739

به "خبرنگاران توصیه مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان: روز طبیعت در خانه بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توصیه مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان: روز طبیعت در خانه بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید