خبرنگاران توسعه واحدهای فناورانه درآمد سرانه مردم گلستان را افزایش می دهد

به گزارش شهر سرگرمی، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با تاکید بر استفاده بیشتر از فناوری برای رونق فعالیت های اقتصادی به خصوص در دوران شیوع کرونا گفت که توسعه کمی و کیفی واحدهای فناورانه زمینه افزایش بهره وری محصولات و درآمد سرانه مردم استان را فراهم می کند.

خبرنگاران توسعه واحدهای فناورانه درآمد سرانه مردم گلستان را افزایش می دهد

هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه در دیدار با غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گرگان گفت : گلستان ظرفیت های زیادی مانند فراوری 92 نوع محصول گیاهی از جمله زعفران، زیره، گندم، کلزا ،زیتون و میگو، برخورداری از 20 درصد مساحت جنگل هیرکانی و ارسال روزانه 500 تن مرغ به تهران را دارد و تنها فراوری کننده ید کشور است اما با وجود این توانمندی ها درآمد سرانه مردم استان معادل 50 درصد میانگین سرانه مردم کشور است.

حق شناس ادامه داد:مهمترین دلیل پایین بودن درآمد سرانه مردم گلستان فرآوری نشدن محصولات و خام فروشی است که دانشگاه ها و پارک علم و فناوری می توانند زمینه کاهش هزینه های فراوری و ارتقاء درآمدی را فراهم آورند.

وی اظهار داشت: به سبب ظرفیت اندک واحدهای فراوری، محصولات استان به صورت خام به سایر استان ها فرستاده می شود که لازم است با جلب نظر سرمایه گذاران، واحدهای فراوریی جدید در استان احداث شود.

همچنین در این دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گلستان را منطقه ای توانمند و دارای قابلیت فراوان دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش های مدیران استان و همت مردم و فراوریکنندگان شاهد رشد و توسعه این استان باشیم.

چندین پیش سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جریان بازدید از پارک علم و فناوری گلستان در شهرک صنعتی آق قلا از فرایند کند شکل گیری شرکت های دانش بنیان در گلستان گلایه کرد و گفت: این استان ظرفیت بی نظیری در زمینه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دارد اما هنوز به نقطه مطلوب و ایده آل نرسیده است.

وی در این بازدید گفته بود که توسعه شرکت های دانش بنیان در گلستان نیازمند نهادینه شدن فرهنگ عمومی آن در جامعه است.

اکنون 146 واحد فناوری در استان گلستان فعال هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1373

به "خبرنگاران توسعه واحدهای فناورانه درآمد سرانه مردم گلستان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه واحدهای فناورانه درآمد سرانه مردم گلستان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید