خبرنگاران تعاونی های هرمزگان روزانه 6 هزار ماسک و لباس گان فراوری می نمایند

به گزارش شهر سرگرمی، بندرعباس - خبرنگاران - تعاونی های هرمزگان در راستای یاری به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روزانه 6 هزار ماسک و گان فراوری می نمایند.

خبرنگاران تعاونی های هرمزگان روزانه 6 هزار ماسک و لباس گان فراوری می نمایند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان روز پنجشنبه گفت: تعاونی های فراوریی استان که در زمینه فراوری پوشاک و صنایع دستی فعالیت داشتند، خط فراوری خود را به فراوری ماسک و گان حفاظتی تغییر دادند.

هادی ابراهیمی اضافه کرد: تعاونی ها این اقدام را در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از کرونا ویروس و کمبود ماسک و البسه اجرا شده است.

وی بیان داشت: این اداره کل در کوشش است تا با حمایت از واحدهای تعاونی، فراوری اقلام بهداشتی را به حداکثر ظرفیت رسانده تا در اختیار شهروندان و مراکز درمانی قرار گیرد.

با اضافه شدن 12 مورد جدید تا روز 28 اسفندماه مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 124 نفر رسید از کل مبتلایان 11 نفر فوت شدند، 102 نفر ترخیص و 12 نفر نیز بستری هستند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بندرعباس را 62 نفر، کیش 28 ، قشم 14، پارسیان و بستک هر کدام 2، بندرلنگه و رودان 3، میناب هفت، حاجی آباد، جاسک و بندرخمیر هر کدام یک نفر است.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا به امروز به بیش از 150 کشور سرایت نموده است.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران تعاونی های هرمزگان روزانه 6 هزار ماسک و لباس گان فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعاونی های هرمزگان روزانه 6 هزار ماسک و لباس گان فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید