حاجی میرزایی: کیفیت سال تحصیلی جدید منوط به پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت است

به گزارش شهر سرگرمی، وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، شروع سال تحصیلی را از 15 شهریور اعلام کردیم، اما کیفیت سال تحصیلی را به پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت منوط کردیم.

حاجی میرزایی: کیفیت سال تحصیلی جدید منوط به پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا، توسعه و ارتقای آگاهی معلمان، دانش آموزان و خانواده ها در دستور کار نهاده شد، لذا در شرایطی که امکان حضور دانش آموزان نبود، برای پیشگیری از اخلال در امر آموزش، طراحی های مختلفی را ارائه کردیم تا هم سلامت دانش آموزان تأمین گردد و هم آموزش آن ها با وقفه روبرو نگردد.

وی اعلام نمود: هنگامی وقفه آموزشی ایجاد گردد، محروم ترین اقشار بیشترین آسیب را می بینند و ممکن است این موضوع به ترک تحصیل آن ها منجر گردد و یا تبعات متنوعی متوجه جامعه گردد؛ بنابراین در شرایطی نهاده شدیم که هم باید با برنامه های سلامت دانش آموزان همراهی می کردیم و هم باید برای آموزش دانش آموزان تدبیر می کردیم لذا راه چاره های متنوعی را آنالیز کردیم، زیرا جامعه ایران، بسیار عظیم و بسیار متنوع است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در شرایط متنوع با انتخاب یک روش امکان پاسخگویی به همه احتیاج ها وجود نداشت تجربه ای داخلی و یا جهانی نیز در این زمینه وجود نداشت و راه چاره انحصاری ارائه نشده بود، بنابراین ناگزیر بودیم که از راه چاره های متنوعی ازجمله تلویزیون، فضای مجازی و... استفاده کنیم و با راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان، ارتباطات را برقرار و آموزش ها را ارائه کردیم.

وی اظهار کرد: مدارس کم جمعیتی در استان های محروم داشتیم که امکان آموزش های حضوری وجود داشت و در 11 استان این روش را اجرا کردیم. در برگزاری امتحانات باهدف رعایت پروتکل های بهداشتی تنها آزمون دو درس را حضوری و بقیه را به شکل غیرحضوری برگزار کردیم؛ البته به واسطه اهمیت آن دو درس در بحث راهنمایی تحصیلی، آن ها را حضوری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری امتحانات حضوری با نظارت همکاران وزارت بهداشت و رعایت کامل پروتکل ها انجام شد و مدیران حوزه ستادی آموزش وپرورش دائماً از حوزه های امتحانی بازدید کردند.

حاجی میرزایی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا شروع سال تحصیلی را از 15 شهریور اعلام کردیم، اما کیفیت سال تحصیلی را به پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت منوط کردیم لذا هر جا که اجازه داشته باشیم کلاس ها را حضوری برگزار می کنیم و هر جا احتیاج باشد دانش آموزان را تقسیم بندی می کنیم و جا هایی که امکان برگزاری کلاس های حضوری نباشد در بستر مجازی که فراهم کردیم کلاس ها ارائه می گردد.

وی از توسعه ظرفیت شبکه دانش آموزی شاد اطلاع داد و اضافه نمود: خدمات شبکه شاد را سه برابر کردیم البته بعضی از دانش آموزان در مکان هایی زندگی می نمایند که دسترسی به اینترنت ندارند و خانواده هایشان در این خصوص نگرانی هایی دارند؛ لذا اعلام کردیم هیچ الزامی نیست در مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند به خودشان فشار بیاورند ما ضامن آموزش بچه ها هستیم و نمی گذاریم هیچ دانش آموزی به دلیل اقامت در منطقه محروم از تحصیلی بازبماند لذا به هر کیفیتی امکان داشته باشد آموزش ها را ارائه می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کادر درمان حق عظیمی به گردن همه مردم ایران دارند و به همین دلیل معلمان هم سعی کردند در عرصه فعالیت شغلی خود، آموزش دانش آموزان این سرزمین که تعدادی از آن ها فرزندان کادر درمانی کشور هم هستند، تعطیل نگردد لذا معلمان زیادی داشتیم که در شرایط کرونایی با تحمل مشقت های فراوان نگذاشتند آموزش دانش آموزان با وقفه روبرو گردد بنابراین جلوه های خوبی از مسؤولیت پذیری، دلسوزی، همراهی و ... در بین معلمان شاهد بودیم که چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند شایسته ثبت است.

وی گفت: جامعه فرهنگیان کشور به عنوان بخشی از جمعیت ایران قدردان کوشش های کادر پزشکی هستیم و می دانیم که در برابر سلامت جامعه چه مسؤولیت خطیری دارند و چه قدر زیبا و پرثمر در این عرصه، ظاهر شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1129

به "حاجی میرزایی: کیفیت سال تحصیلی جدید منوط به پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی میرزایی: کیفیت سال تحصیلی جدید منوط به پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید