جنایت عربستان در صعده که مسکوت ماند، گزارش تکان دهنده یونیسف درباره بچه ها یمنی

به گزارش شهر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن از جنایت عربستان در استان صعده واقع در شمال یمن پرده برداشت. در این فاجعه، حدود 500 غیر نظامی شهید یا مجروح شدند.

جنایت عربستان در صعده که مسکوت ماند، گزارش تکان دهنده یونیسف درباره بچه ها یمنی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، الحوثی با انتشار توییتی، حملات متجاوزان به صعده را جنایتی که از آن چشم پوشی شده است، خواند و گفت که بر اساس آمارهای اداره تحقیقات جنایی این استان، این تعداد از شهفرایندان یمنی در حملات روزانه و مداوم توپخانه ای و موشکی متجاوزان به شهادت رسیده یا مجروح شده اند.

وی در این توییت نوشت: الرقو، جنایتی که مسکوت ماند

به گفته اداره تحقیقات جنایی در صعده، 500 نفر در حملات توپخانه ای و موشکی روزانه عربستان به منطقه الرقو در این استان به شهادت رسیده یا مجروح شده اند

علی صالح فراص، مدیر کل بخش تحقیقات در استان صعده در 4 ژوییه اعلام کرده بود در حمله ائتلاف تجاوز با منطقه الرقو در این استان در نیمه اول از سال جاری، 127 شهفرایند کشته و 364 نفر هم مجروح شده اند. همچنین 68 نفر از مهاجران آفریقایی هم کشته شده اند.

ائتلاف تجاوز سعودی هر روز روستاهای پر جمعیت در استان مرزی صعده را در شمال یمن هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار می دهد.

5 جاسوس سازمان اطلاعات انگلیس در یمن به اعدام محکوم شدند

دادگاه کیفری بدوی در صنعاء پنج نفر از افرادی را که متهم به جاسوسی برای دستگاه اطلاعات انگلیس بودند به اعدام محکوم کرد.

دادگاه کیفری بدوی در صنعاء امروز (سه شنبه)جلسه دیگری درباره بررسی پفراینده کیفری شماره 537 مربوط به فعالیت های جاسوسی و خرابکارانه افرادی را که با دستگاه اطلاعات انگلیس همکاری داشته اند، برگزار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری سبأ یمن، در این جلسه که به ریاست قاضی محمد مفلح برگزار شد پنج نفر از متهمان به اعدام محکوم شدند که اسامی آنها عبارتند از:

1ـ عرفات قاسم عبدالله الحاشدی. 2ـ علی محمد عبدالله الجعمانی. 3ـ باسم علی علی الخروجه. 4ـ سلیم عبدالله یحیى حبیش. 5ـ أیمن مجاهد قاید حریش.

در این جلسه همچنین متهم محمد شرف قاید حریش به پنج سال حبس محکوم شد و از وی تعهداتی مبنی بر عدم اخلال در امنیت و پایبندی به حسن رفتار گرفته شد.

افراد یادشده در استان های مختلف یمن از جمله صنعاء، عمران، صعده، الجوف، مأرب، المهره و حضرموت مستقیما اقدام به به خدمت گرفتن و آموزش جاسوس می کردند .

دستگاه اطلاعات انگلیس با استفاده از افراد نامبرده و مجهز کردن آنها به وسائل ارتباطی، دستگاه ها و برنامه های فنی پیشرفته در زمینه رصد، تعقیب، معین کردن محل حضور، ارسال اطلاعات، در خاک یمن اقدام به جاسوسی و انجام عمل خرابکارانه می کرده است.

سال گذشته (1399)شبکه المسیره یمن بار دیگر با انتشار اسنادی محرمانه، گوشه ای از حجم مداخلات انگلیس و آمریکا در یمن پیش از انقلاب 21 سپتامبر را فاش کرد.

سرکرده القاعده در یمن به هلاکت رسید

خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن از کشته شدن صالح احمد بلسن از سرکردگان گروه تروریستی وهابی القاعده از طریق نیروهای یمنی در البیضاء خبر داد.

خبرنگار العالم در گزارش خود گفت که در این عملیات ده ها مزدور القاعده و داعش به هلاکت رسیدند و شماری از آنها هم زخمی شدند.

رایزنی محمدعبدالسلام با مقام صلیب سرخ درباره مبادله اسرا

سخنگوی انصارالله از رایزنی با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و اعلام آمادگی صنعاء برای پیشبرد پفراینده تبادل اسرا خبر داد.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله از دیدار با پیتر مائورر (Peter Maurer) رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ خبر داد.

وی در توییتر خود نوشت: صبح امروز (سه شنبه) با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و راه های پیشرفت در فرایند تبادل اسرا را بررسی کردیم. ما بر آمادگی خود برای پیشبرد این پفراینده انسانی و اتمام فرایند تبادل کامل و اجرای آن تأکید کردیم و همچنین خواستار معین شدن سرنوشت مفقودان و توجه بسیار به این موضوع شدیم.

هفته جاری، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته عالی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن هم با مائورر دیدار و رایزنی کرد.

نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن به روایت یک وزیر

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی از نقشه ائتلاف سعودی برای بخش بهداشتی یمن پرده برداشت.

پیتر مائورر (Peter Maurer) رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ که اخیرا به صنعاء سفر کرده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، نیمی از بخش بهداشتی یمن نسبت به قبل از آغاز جنگ غیرفعال است و صلیب سرخ برای ارائه کمک های انسانی و پزشکی به مجروحان در بیش از پنجاه منطقه درگیر تلاش می کند.

بر اساس گزارش الخبر الیمنی، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در همین رابطه گفت: ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی تلاش می کند با جذب کادر پزشکی یمن برای کار در خارج، جبهه سلامت و بهداشت یمن را تضعیف کند.

وی اضافه نمود، در سایه ادامه جنگ ائتلاف سعودی و انتشار بیماری های واگیردار، یمن به بیش از 32 هزار پزشک عمومی و متخصص نیاز دارد.

چندی پیش، وزیر بهداشت دولت صنعاء گفت که ائتلاف سعودی از آغاز یورش به یمن، 523 بیمارستان و مرکز درمانی را در این کشور بمباران و تخریب کرده است.

اخیرا هم، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از فوت سالیانه 8000 هزار زن در یمن خبر داد و گفت، هر 5 دقیقه یک کودک در این کشور می میرد.

گزارش تکان دهنده یونیسف درباره بچه ها یمنی

صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت، بیش از شش میلیون کودک یمنی در پی آثار ناشی از جنگ و حملات هوایی عربستان به یمن، با خطر محرومیت از آموزش رو به رو هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ یونیسف روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای گفت بیش از دو میلیون کودک یمنی (پسر و دختر) به علت فقر، درگیری و نداشتن فرصت ها برای حضور در کلاس های درس، کسب تحصیل و آموزش را متوقف کردند.

در این بیانیه آمده است به علت جنگ و درگیری و شکاف های جغرافیایی و سیاسی در یمن بیش از 170 هزار معلم (یک سوم معلمان در یمن) بیش از چهار سال است که به طور منظم حقوق شان را دریافت نکرده اند و این امر منجر شده است تا آنان درپی راه های دیگری برای امرار معاش خود وخانواده هایشان باشند.

یونیسف معتقد است ادامه حنگ و بحران دریمن، چهار میلیون کودک دیگر را در معرض اخلال در فرایند کسب آموزش و ترک تحصیل قرار می دهد.

فیلیپ دوامیل نماینده یونیسف در این بیانیه گفت جنگ و درگیری تاثیرات زیادی بر تمام ابعاد زندگی بچه ها دارد، اما امکان دسترسی به آموزش و احساس داشتن یک زندگی طبیعی را حتی در سخت ترین شرایط برای آنان فراهم و هم آنان را از بهره برداری در مشاغل مختلف محافظت می کند.

وی خاطر نشان کرد به همین علت ادامه حضور بچه ها درمدارس و کسب آموزش مسئله ای بسیار مهم برای آینده آنان و آینده یمن محسوب می شود.

یونسف در این بیانیه هشدار داد پیامد های ناشی از ادامه جنگ و درگیری و هم شیوع ویروس کرونا و تاثیرات اخیر آن بر فرایند آموزش، عواقب و آثار ویرانگر و طولانی مدت آن بر فرایند آموزش و سلامت روانی و جسمی بچه ها و نوجوانان در یمن خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، یمن از حدود هفت سال پیش شاهد جنگ و درگیری است و بیش از 233 هزار یمنی در این مدت جان خود را از دست دادند و 80 درصد جمعیت یمن به حمایت ودریافت کمک های انسانی وابسته هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1677

به "جنایت عربستان در صعده که مسکوت ماند، گزارش تکان دهنده یونیسف درباره بچه ها یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایت عربستان در صعده که مسکوت ماند، گزارش تکان دهنده یونیسف درباره بچه ها یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید