جمع آوری کامیون های حمل کود مرغ در مجاورت یک مرکز دانشگاهی در جیرفت

به گزارش شهر سرگرمی، با حکم قضایی و همت دستگاه های ذیربط کامیون های حمل کود مرغ و حیوانی در مجاورت یک مرکز دانشگاهی و مناطق مسکونی در شهرستان جیرفت جمع آوری و به محل جدید منتقل شدند.

جمع آوری کامیون های حمل کود مرغ در مجاورت یک مرکز دانشگاهی در جیرفت

به گزارش خبرنگاران، محل عرضه کود حیوانی و مرغ روبروی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و در مجاورت مناطق مسکونی که دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از این معظل 20 ساله به عنوان بحران بهداشتی یاد کرده است با هماهنگی بین دستگاه های ذیربط از جمله مرکز بهداشت شهرستان جیرفت و نیروی انتظامی حکم قضایی که توسط دادستانی مبنی بر برخورد جدی با عرضه کنندگان کودهای حیوانی و مرغ صادر شده بود، اجرا شد.

بیش از این دادستان جیرفت در گفت وگو با خبرنگاران ضمن هشدار به رانندگان کامیون های حمل کود مرغ و حیوانی گفته بود اگر از حکم قضایی تبعیت نکنند،کامیون توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد و همچنین اجرا حکم را مستلزم همکاری نیروی انتظامی و مرکز بهداشت عنوان کرده است.

در ادامه پیگیری های خبرنگاران، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جیرفت نیز از آمادگی کامل جهت هر گونه همکاری برای اجرا حکم قضایی خبر داد و مرکز بهداشت را مجری طرح دانست. اگر چه رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت از محل توقف کامیون های عرضه کود حیوانی و مرغ روبروی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی به شدت انتقاد کرده بود و گلایه مندی اهالی شهرک های مسکونی را بجا می دانست اما به نظر می رسید باید به عنوان متولی بهداشت عمومی بیش از این پای کار باشد. لذا در راستای اجرای حکم صادره و اعلام آمادگی نیروی انتظامی، مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در اولین فرصت ضمن هماهنگی در محل توقف کامیون های مشکل ساز حضور پیدا کرد.

رضا محمودی رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در حاشیه اجرای حکم قضایی مبنی بر جمع آوری و ساماندهی کامیون های عرضه کود حیوانی و مرغ در مجاورت مناطق مسکونی و معاونت آموزشی دانشگاهی علوم پزشکی جیرفت گفت: با هماهنگی اجرا شده و مصاحبه با کامیون داران، در حال حاضر محلی در ورودی شهر جیرفت بعد از پلیس راه برای توقف کامیون های عرضه کود حیوانی و مرغ در نظر گرفته شده است .

وی از جابجایی کامیون ها به محل در نظر گرفته شده خبر داد و افزود: کامیون ها به محل جدید هدایت شده اند و قطعا این محل نیز مناسب نیست و باید چاره اندیشی اساسی صورت بگیرد.

محمودی ضمن تقدیر از همراهی نیروی انتظامی و دادستانی جیرفت در جابجایی کامیون های عرضه کود حیوانی و مرغ اظهار داشت: انتظار است برای تعیین مکان اصلی بر اساس مولفه های بهداشتی دستگاه های اجرایی همراهی کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت همچنین با بیان این مطلب که شرایط مکان فعلی و قبلی توقف کامیون های عرضه کود از جهت امکانات رفاهی برای رانندگان هیچ تفاوتی ندارد ،اظهار کرد: در محل قبلی برای رانندگان هیچ امکاناتی وجود نداشت و تنها باعث معظل بهداشتی و گلایه مندی مردم شده بودند. ر

وی با تاکید بر اینکه باید در خارج از شهر و به دور از مناطق مسکونی محلی برای عرضه کود مورد نیاز کشاورزان در نظر گرفته شود و این محل نیز مناسب نیست، در ادامه ضمن هشدار به رانندگان کامیون های عرضه کود حیوانی و مرغ گفت: با نصب پلاکاردی در محل قبلی توقف کامیون ها، اگر مشاهده شود هر گونه کامیون عرضه کود بعد از این روبروی معاونت آموزشی متوقف شده است ضمن برخورد قانونی با راننده، کامیون به پارکینگ نیز منتقل می شود.

به گزارش خبرنگاران،اگر چه مسئولان برای جابجایی محل توقف کامیون های عرضه کود حیوانی و مرغ در مجاورت مناطق مسکونی و معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تلاش کرده اند، اما می طلبد از آنجائیکه محل جدید استقرار کامیون ها در ورودی شهر قرار گرفته است و از طرفی همجواری با تالار نصر به عنوان محل برگزاری جشن ها و مناسبت ها، در راستای تعیین تکلیف نهایی محل عرضه کود حیوانی و مرغ با تامین زیرساخت های لازم چاره اندیشی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 439

به "جمع آوری کامیون های حمل کود مرغ در مجاورت یک مرکز دانشگاهی در جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری کامیون های حمل کود مرغ در مجاورت یک مرکز دانشگاهی در جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید