جمع آوری امضا در مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی

به گزارش شهر سرگرمی، نماینده ائتلاف الفتح عراق امروز چهارشنبه 11 دی ماه از جمع آوری امضا در مجلس برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، لغو توافق نامه امنیتی بین دو کشور و برچیدن اتاق عملیات مشترک خبر داد و گفت، سال 2020 سال اخراج نیروهای آمریکایی از کشور خواهد بود.

جمع آوری امضا در مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سعد الخزعلی، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق به سایت شبکه سومریه نیوز گفت، عنوان سال 2020 خروج نیروهای آمریکایی در عراق خواهد بود. حاکمیت کشور خط قرمز برای همه کسانی است که در پی فرصتی برای ضرر و خسارت زدن به عراق و مردمش هستند.

وی گفت: امضاهایی جمع آوری کرده و به منظور درج قانون اخراج نیروهای آمریکایی در دستور کار جلسات مجلس ارائه کردیم و با تمام قوا برای تصویب این قانون تلاش خواهیم کرد.

الخزعلی اضافه کرد: حاکمیت ملی بالاتر از هر چیزی است و ما بر سر دو راهی قرار داریم یا کشوری با حاکمیت مستقل بدون وابستگی به دیگری هستیم یا اینکه به منافع سفارت آمریکا وابسته هستیم که چنین اجازه ای نخواهیم داد. نیروهای ملی و حشد شعبی اعلام کردند که هرگز نباید آمریکای اشغال گر در خاک ما حضور داشته باشد و نباید وابستگان این اشغال گر و دستورات سفارت آمریکا وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد، نیروهای ملی در تصویب قانون اخراج نیروهای اشغال گر از خاک عراق مصمم هستند و هرکس به این قانون رأی دهد، تاریخ ایستادگی او را ثبت خواهد کرد و هرکس این قانون را رد کند، تاریخ او را لعن می کند و اسامی در برابر همه اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 644

به "جمع آوری امضا در مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری امضا در مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید