تهدید کرونا بر آزادی زندانیان و صلح افغانستان

به گزارش شهر سرگرمی، منابع خبری اعلام کردند که احتمال گسترش ویروس کرونا و امکان مرگ زندانیان طالبان پیش از تبادل، توافق آمریکا و این گروه را تهدید می کند.

تهدید کرونا بر آزادی زندانیان و صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع آگاه از فرایند صلح افغانستان با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و احتمال شیوع آن در زندان های افغانستان اظهار داشتند که اگر زندانیان طالبان و دولت پیش از تبادل در زندان بمیرند این تلاش های آمریکا و توافق با طالبان را تهدید می کند.

منبعی به رویترز گفت: اگر شمار قابل توجهی از دو طرف به این بیماری مبتلا شدند و یا در زندان به دلیل شیوع ویروس بمیرند این یک مسئله انسانی ست که مذاکرات بین الافغانی را بیش از پیش سخت می کند.

یک دیپلمات غربی نیز درباره سفر اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و نیز زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به کابل اظهارداشت که این نشان دهنده این است که ترامپ تحت هر شرایط نمی خواهد توافق قطر با شکست روبرو شود.

مقامات افغان نیز به این رسانه انگلیسی گفتند که وقتی خلیلزاد هفته گذشته با مذاکره کنندگان طالبان در دوحه دیدار کرد تسریع آزادی زندانیان و نیز کاهش خشونت ها از اهداف اصلی سفر وی بودند.

خلیلزاد همچنین به مقامات افغان گفته که از شیوع ویروس کرونا در زندان های افغانستان و نیز تاثیر آن بر فرایند صلح ابراز نگرانی کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 934

به "تهدید کرونا بر آزادی زندانیان و صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید کرونا بر آزادی زندانیان و صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید