کوشش برای شروع به کار مجلس افغانستان پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح

به گزارش شهر سرگرمی، وزیر دولت در امور مجلس افغانستان اعلام نمود که دور جدید کاری مجلس این کشور تا انتها هفته جاری از سوی ارگ ریاست جمهوری این کشور افتتاح خواهد شد.

کوشش برای شروع به کار مجلس افغانستان پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بر اساس قانون اساسی افغانستان، هر ساله دوره کاری جدید مجلس در 15 اسفند ماه از سوی رئیس جمهور و معاونانش گشایش می یابد.

سال جاری این روند با چالش روبرو شده است زیرا دولت افغانستان به نمایندگان سابق مجلس اجازه کار نداد و از سوی دیگر نیز نتایج نهایی انتخابات مجلسی این کشور اعلام نشده است.

انتخابات دور هفدهم مجلس افغانستان به دلیل بعضی از مسائل با 3 سال تاخیر برگزار گردید اما با گذشت حدود 7 ماه از زمان برگزاری انتخابات هنوز نتایج نهایی آن معین نشده است.

فاروق وردک وزیر دولت افغانستان در امور مجلسی این کشور توضیح داد که دور کاری جدید مجلس تا خاتمه هفته جاری از سوی دولت افتتاح خواهد شد.

یک منبع به بی بی سی گفت: ارگ ریاست جمهوری افغانستان کوشش می نماید تا با افتتاح مجلس زمینه شرکت نمایندگان جدید در لویه جرگه مشورتی صلح این کشور را فراهم کند.

اشرف غنی کوشش می نماید که لویه جرگه مشورتی صلح را با حضور 3 هزار نماینده مردمی، سران احزاب و چهره های بانفوذ در کابل برگزار کند اما این جرگه از سوی بسیاری از جریان های سیاسی تحریم شده است.

از سوی دیگر، کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان تصریح نموده است که تا آخر هفته جاری نتایج سایر ولایات بجز کابل و میدان وردک را اعلام خواهد نمود.

دور جدید مجلس افغانستان در حالی شروع بکار خواهد که حد نصاب قانونی آن تکمیل نشده است.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان با اشاره به این موضوع تاکید نمود که افتتاح مجلس بدون حضور نمایندگان جدید کابل و میدان وردک و مشخص هیئت اداری آن با مشکل حقوقی روبرو خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 133

به "کوشش برای شروع به کار مجلس افغانستان پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای شروع به کار مجلس افغانستان پیش از برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید