تخت روانچی: برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی آمریکا بر توانایی های داخلی متمرکزیم

به گزارش شهر سرگرمی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل با اشاره به غنی سازی 20 درصد گفت: دولت ایران برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی آمریکا بر توانایی های داخلی متمرکز است.

تخت روانچی: برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی آمریکا بر توانایی های داخلی متمرکزیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک امشب (سه شنبه) در توئیتی نوشت: در تهران هستم و اواسط ژانویه به نیویورک باز می گردم.

وی اضافه کرد: دولت برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی آمریکا بر توانایی های داخلی متمرکز است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به شروع غنی سازی 20 درصد در تأسیسات غنی سازی فردو بیان کرد: ایران غنی سازی 20 درصدی را از سر گرفته و تاکید نموده که تمامی اقدامات هسته ایش به محض اجرای کامل تعهدات توسط همه طرف ها، قابل بازگشت است.

پس از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی تحت عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و براساس ماده یک مصوب این طرح، سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته مجددا غنی سازی در فردو را از سر گرفت.

براساس مصوبه مجلس، این سازمان موظف شده است بلافاصله پس از تصویب این قانون، در راستای مسائل صلح آمیز نسبت به فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل 120 کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند. همچنین سازمان مذکور موظف شده است احتیاج کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای 20 درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز دوشنبه در واکنش به شروع غنی سازی 20 درصد در توئیتی نوشت: ما بر اساس مصوبه پارلمانمان، غنی سازی 20 درصدی را از سر گرفتیم. به نحو مقتضی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است. اقدامات جبرانی ما در انطباق کامل با بند 36 برجام است و بعد از سال ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است.تدابیر ما در صورت پایبندی همه به تعهداتشان، کاملا بازگشت پذیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1379

به "تخت روانچی: برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی آمریکا بر توانایی های داخلی متمرکزیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی آمریکا بر توانایی های داخلی متمرکزیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید