بهاری سخت در انتظار پرسپولیس، موعد مطالبات برانکو و کالدرون سر رسید خبرنگاران

به گزارش شهر سرگرمی، فراموش نکنیم که کالدرون تا امروز به هیچ کدام از پیشنهادهایش پاسخ مثبت نداده تا بتواند طلب کاملش را از باشگاه پرسپولیس دریافت کند.

بهاری سخت در انتظار پرسپولیس، موعد مطالبات برانکو و کالدرون سر رسید خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، کمیته معین شرایط بازیکنان و مربیان فیفا در اسفند 98 پرسپولیس را محکوم به پرداخت یک میلیون و 55 هزار یورو به برانکو کرد اما ماه ها این پول پرداخت نشد و در نهایت کمیته انضباطی فیفا پرسپولیس را از نقل و انتقالات محروم کرد. این بدهی پس از اینکه پرداختش ماه ها به تعویق افتاد اما در نهایت مرد کروات همه مطالباتش را دریافت کرد و در حالی که به نظر می رسید خیال همه طرفداران پرسپولیس از این بدهی سنگین راحت شده باشد اما بلافاصله پس از آن خبر رسید باشگاه محکوم به پرداخت مالیات 4، 5 ساله اش شده است.

برانکو ایوانکوویچ در سال اول قراردادی 650 هزار دلاری منعقد کرد و برای سال بعد از آن، پایه قراردادش به 750 هزار دلار رسید. او برای سال سوم و چهارم هم پایه 800 هزار یورویی در قراردادش داشت. براساس قوانین مالیاتی، باشگاه پرسپولیس باید برای دو سال آخر حدود 240 هزار یورو (این مبلغ تقریبی محاسبه شده و مبالغ دقیق از سوی اداره مالیات معین می گردد) را به اداره مالیات پرداخت می کرد که این کار انجام نشده است.

نکته حائز اهمیت این است که برانکو برگه تسویه حساب مالیاتی خود را از ایران دریافت ننموده تا به کشور خود ارائه کند و از پرداخت مالیات دستمزدش معاف گردد. به نظر می رسد برای خارجی های لیگ برتر ایران مالیات 22 درصدی از کل مبلغ قرارداد آنها لحاظ می گردد و این موضوع نشان می دهد پرسپولیسی ها به جز مبلغی که به برانکو و همکارانش پرداخت نموده اند باید مالیات 500 هزار دلاری برانکو ایوانکوویچ را که تعهد نموده بود در ایران تسویه کند باید به هر ترتیب که شده مفاصاحساب را بگیرند و این یعنی مدیران پرسپولیس در کنار پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم که روز گذشته علیه این باشگاه و اعتراض به عدم دریافت دستمزدهای خود استوری گذاشته و واکنش نشان دادند، باید نگران بدهی سنگین مالیاتی نیز باشند. حالا موعدش رسیده و باشگاه پرسپولیس باید در بهار سال آینده (فروردین 1400) این پول را پرداخت کند.

البته این، همه مشکل باشگاه نیست. یک ماه بعد از آن پرسپولیسی ها باید بدهی شان را به گابریل کالدرون و دستیارانش بدهند. در حکم کالدرون آمده که 580 هزار دلار باید از پرسپولیس بگیرد. او 300 هزار دلار بابت قسط دوم قراردادش طلبکار است و 280 هزار دلار نیز باقی قرارداد و پاداش این مربی آرژانتینی است. بنابراین دفاعیه قرمزها در قبال باقی قرارداد مورد قبول دادگاه فیفا نبوده و پرسپولیسی ها به شکل کامل در این پفراینده محکوم شده اند. این در حالی است که خواکین و والنسیا هم روی هم 165 هزار دلار از پرسپولیس دریافت خواهند کرد تا مجموع این رقم روی عدد 745 هزار دلار باشد.

اوایل آذرماه بود که امیرعلی حسینی معاون روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس مدعی شد: کالدرون دو دستیار به نام های اینیگو و خواکین داشت که مدیریت وقت باشگاه تشخیص داد فرایند رسیدگی به پفراینده اینیگو به دلیل هزینه های زیاد از دادگاه CAS خارج گردد و قرار شد پول این مربی را خارج از دادگاه پرداخت کنیم. پفراینده کالدرون و خواکین هم در CAS جریان دارد. پیش از این گفته می شد که این بدهی از پاداش حضور پرسپولیسی ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت خواهد شد. فراموش هم نکنیم که کالدرون تا امروز به هیچ کدام از پیشنهادهایش پاسخ مثبت نداده تا بتواند طلب کاملش را دریافت کند.

این دو بدهی هنگفت را بگذارید کنار مطالبات بازیکنان که شنیده می گردد تا امروز حدود 30 درصدش را دریافت نموده اند و انتظار دارند در آستانه سال جدید و بعد از انتها بازی با نفت مسجدسلیمان همین مقدار را هم دریافت نمایند که عدد قابل توجهی می گردد. از طرفی قرارداد باشگاه هم با اسپانسرش تا اواخر بهار آینده اعتبار دارد.

چند روز پیش هم بازیکنان اعتراضی را نسبت به دریافت نکردن طلب شان داشتند و مدیریت هم کاملاً تحت فشار قرار گرفته است تا هر طور شده قدم به قدم این مسائل و بدهی ها را از سر راه بردارد. همه این مسائل در حالی پیش روی پرسپولیس قرار گرفته است که طرفداران این تیم با حضور ترابی و مغانلو و انتها محرومیت آل کثیر در اواسط فروردین سال آینده بیش از پیش به قهرمانی تیم شان امیدوارند. شاید این بزرگترین مشکل قرمزهای پایتخت در راه رسیدن به پنجمین قهرمانی متوالی شان باشد.

ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1481

به "بهاری سخت در انتظار پرسپولیس، موعد مطالبات برانکو و کالدرون سر رسید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهاری سخت در انتظار پرسپولیس، موعد مطالبات برانکو و کالدرون سر رسید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید