ایجاد شبکه های تروریستی مهاجران آسیای مرکزی در اروپا

به گزارش شهر سرگرمی، رئیس مرکز ضد تروریستی سازمان ملل متحد گفت: مهاجران کشورهای آسیای مرکزی و چچن در اروپا شبکه های تروریستی ایجاد نموده اند.

ایجاد شبکه های تروریستی مهاجران آسیای مرکزی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر وارانکف معاون دبیرکل و رئیس مرکز ضد تروریستی سازمان ملل از ایجاد شبکه های تروریستی مهاجران آسیای مرکزی و چچن در اروپا اطلاع داد.

در گزارشی که توسط مرکز مطبوعاتی سازمان ملل متحد منتشر شده، آمده است که امروزه در اروپا شبکه های تروریستی مهاجران کشورهای آسیای مرکزی و چچن در حال ظهور هستند.

در یکی از کشورهای اروپایی گروهی از شهروندان تاجیکستان بازداشت شدند که به آنها دستور داده شده بود که برای انجام حملات تروریستی و جذب مهاجران هسته ای را تشکیل دهند.

همچنین در منطقه شاقتصادی اروپا گروهی از شهروندان ازبکستان درگیر در جرایم سازمان یافته و تامین اقتصادی تروریسم شناسایی شدند.

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت که در خارج از مناطق درگیری، به دلیل بسته شدن مرزها و اعمال محدودیت های سفر در ارتباط با بیماری کرونا تهدیدهای ناشی از سازمان تروریستی داعش به طور موقت ضعیف شده است.

وارانکف گفت: این که تروریست ها کوشش می نمایند از شرایط ناشی از همه گیری کرونا به عنوان یک مزیت تاکتیکی استفاده نمایند و در زمانی که توجه بیشتر دولت ها معطوف به مبارزه با کرونا است ضربه جدی وارد نمایند، از احتمال دور نیست.

وی در این مورد گفت: کشورها باید نظارت نمایند که تهدیدات ناشی از سازمان افراطی و تروریستی داعش در دوره همه گیری کرونا و بعد از آن چگونه تغییر خواهند کرد.

شبه نظامیان داعش فعالیت خود را در سوریه و عراق تشدید کردند

بنابر سخنان وارانکف، بیش از 10 هزار جنگجوی داعش هنوز در عراق و سوریه فعال هستند. آنها در هسته های کوچک سازمان یافته و آزادانه به وسیله مرزهای دو کشور حرکت می نمایند. بعضی از آنها توانستند پناهگاه امن در کوه های حمرین در شمال شرق عراق برای خود پیدا نمایند.

در حال حاضر گروه داعش رهبران جدید معروف به نام های امیر محمد سعید عبدالرحمان المول و ابو ابراهیم الهاشمی القرشی دارند. با این حال، هیچ چیز به وضوح نشان دهنده تغییر در نگرش های استراتژیک سازمان افراطی و تروریستی داعش تحت رهبریت جدید نیست. مکانیزم های فرماندهی و مدیریت که هسته اصلی داعش را به مناطق دورافتاده آن متصل می نماید، همچنان ضعیف تر می شوند.

داعش در آفریقا و افغانستان

وارانکف ضمن اشاره به جنایات داعش در سایر مناطق درگیری گفت که چند صد جنگجوی این سازمان افراطی و تروریستی در لیبی قرار دارند و با وجود تعداد اندک آنها تهدیدی جدی محسوب می شوند و می توانند با استفاده از تشدید شرایط برای گسترش فعالیت های خود در این کشور سوءاستفاده نمایند.

نمایندگی های داعش همچنین در آفریقای غربی، موزامبیک، جمهوری دموکراتیک کنگو و همچنین افغانستان فعالیت می نمایند.

جنگجویان داعش خارج از مناطق درگیری

بنابر سخنان وارانکف، در خارج از مناطق درگیری، به دلیل بسته شدن مرزها و اعمال محدودیت های سفر، تهدیدهای ناشی از داعش به طور موقت ضعیف شده است.

وی اضافه کرد: با این وجود، احتمال فرآیند انجام حملات توسط افراد الهام گرفته از فضای مجازی که به تنهایی یا در گروه های کوچک فعالیت می نمایند و ممکن است توسط تبلیغات فرصت طلبانه داعش در جریان بحران کووید-19 تغذیه شوند، همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: کشورهای آسیای مرکزی خانواده هایی که همسران آنها در گروه داعش در عراق و سوریه هستند، به ویژه زنان و بچه ها که هیچ ارتباطی با داعش نداشتند را به کشور خود بازگردانند. در حال حاضر پناه جویان بسیاری در زندان ها یا اردوگاه ها نگهداری می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1141

به "ایجاد شبکه های تروریستی مهاجران آسیای مرکزی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شبکه های تروریستی مهاجران آسیای مرکزی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید