اگر ساندویچ بخوریم، کرونا می گیریم؟

به گزارش شهر سرگرمی، تندرست نیوز/ دکتر شکرالله سلمان زاده در گفت وگویی با اشاره به راه های انتقال ویروس کرونا به وسیله مواد غذایی و راه های پیشگیری از آن، اظهار کرد: کروناویروس به وسیله غذاهای پخته شده و گرم منتقل نمی گردد اما احتمال انتقال کرونا به وسیله برخورد دست آلوده به غذاهای خام و سرد مانند سالاد یا ساندویچ سرد وجود دارد.

اگر ساندویچ بخوریم، کرونا می گیریم؟

وی اضافه کرد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا به وسیله مصرف مواد غذایی، پرهیز از مصرف غذا به ویژه غذای سرد در محیط خارج از منزل است. مواد اولیه غذا نیز که از بیرون تهیه می شوند باید به خوبی ضدعفونی شوند. با رعایت این نکات، ویروس به وسیله غذا منتقل نمی گردد.

سلمان زاده با بیان اینکه ویروس کرونا به میزبان زنده احتیاج دارد تا رشد کند، توضیح داد: در صورت آلوده بودن افرادی که با تهیه و توزیع مواد غذایی سر و کار دارند، امکان انتقال این ویروس به مواد غذایی و مصرف کنندگان بعدی وجود دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنان بر شست وشوی دست ها با آب و صابون تاکید می گردد و حتما قبل از تماس با غذای پخته و یا آماده و پیش از اقدام به غذا خوردن، پس از دست زدن به مواد غذایی خام و هنگام آماده کردن مواد غذایی خام، باید دست ها با آب و صابون شسته شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fun30t1.ir شناسه مطلب: 1081

به "اگر ساندویچ بخوریم، کرونا می گیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر ساندویچ بخوریم، کرونا می گیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید